• Original research article
  • May 28, 2014
  • Open access

THE REGIONAL ASPECTS OF NAMING OF PUBLIC CATERING ESTABLISHMENTS (COMPARATIVE CHARACTERISTIC OF ERGONYMS OF MOSCOW AND VORONEZH)

Abstract

The article is devoted to the comparative analysis of names of public catering establishments of Voronezh and Moscow and to the revelation of similarities and differences of these commercial nominations in semantics, composition of thematic groups, structure. The research is particularly topical due to the wide prevalence of ergonyms and the insufficient extent of their state of knowledge. On the basis of the material under study, it is possible to conclude that the information function of names is used for pragmatic effect formation.

References

  1. Васильева Т. В. Типологические особенности эргорекламонимов с суффиксами модификационного значения // Электронное научное издание «Ученые заметки ТОГУ», 2010. Т. 1. № 2. С. 41-45.
  2. Новичихина М. Е. Коммерческая номинация: монография. Воронеж: Изд-во ВГУ, 2003. 192 с.
  3. Подольская Н. В. Словарь русской ономастической терминологии. М.: Наука, 1978. 198 с.
  4. Стернин И. А. Лексическое значение слова в речи. Воронеж: Изд-во ВГУ, 1985. 172 с.
  5. Тортунова И. А. Эргоним как результат речетворчества // Научный диалог. 2012. Выпуск 3. Филология. С. 124-137.

Author information

Kseniya Vladimirovna Ovsyannikova

Voronezh State University

About this article

Publication history

  • Published: May 28, 2014.

Keywords

  • нейминг
  • эргоним
  • коммерческая номинация
  • эргорекламоним
  • сравнительный анализ
  • naming
  • ergonym
  • commercial nomination
  • ergoreklamonim
  • comparative analysis

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)