THE DEVELOPMENT OF TEST STRATEGIES WHICH ARE NECESSARY FOR SUCCESSFUL READING TASKS COMPLETION IN A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
In the article the strategies used by a teacher and a trainee in the process of communicative testing of reading as a receptive type of speech activity are considered, their advantages and disadvantages are analyzed. The requirements for the development of communicative tests in reading in a foreign language are formulated, the test structure in reading is suggested.
References
- Коваленко Н. А., Смирнова А. Ю. Функции контроля при коммуникативном обучении иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8. Ч. 1. С. 90-92.
- Кожевникова Л. А. Определение конструкта при составлении тестов по чтению для академических целей: дисс.. к. пед. н. М., 2009. 262 с.
- Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4 (20). С. 97-104.
- Разуваева Т. А. Тестирование как средство контроля при обучении чтению учащихся на иностранном языке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 4. Ч. 2. С. 152-155.
- Солдатова Н. В. Тестирование письменной речи как лингводидактическая проблема (на материале экзаменационных сочинений): дисс. … к. пед. н. М., 1997. 148 с.
- Cohen A. D. Strategies in Learning and Using a Second Language. 2nd ed. Harlow, Essex: Pearson, 2011. 440 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 28, 2014.
Keywords
- компетентностный подход
- иноязычная коммуникативная компетенция
- коммуникативное тестирование чтения
- тестовое задание
- валидность теста
- надежность теста
- competence-based approach
- foreign language communicative competence
- communicative testing of reading
- test task
- test validity
- test reliability
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC