• Original research article
  • July 14, 2014
  • Open access

ISOMORPHISM OF SPACE AND TEXT IN A. EPPEL'S SHORT STORY "IT IS BAD HERE"

Abstract

In the article the author raises the issue of isomorphism of space and text (by the material of A. Eppel's short story "It Is Bad Here") which discovers a separate direction in the research of dialogic relations of the named categories. The lexical component of the short story which allows revealing the interconnection of space and process of writing is analyzed. The two-level organization of the text: at the explicit level - the space of school classroom, at the implicit level - the page where the text is put are identified.

References

  1. Большой латино-русский словарь [Электронный ресурс]. URL: http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=13742 (дата обращения: 07.06.2014).
  2. Великий вождь и учитель Коммунистической партии и советского народа. К семидесятилетию со дня рождения И. В. Сталина [Электронный ресурс]. URL: http://stalinism.narod.ru/vieux/70_let.htm (дата обращения: 12.06.2014).
  3. Калинин И. «Петербургский текст» московской филологии [Электронный ресурс]. URL: http://magazines.russ.ru/nz/2010/2/ka27.html (дата обращения: 07.06.2014).
  4. Мильчин А. Э. Издательский словарь-справочник [Электронный ресурс]. М.: ОЛМА-Пресс, 2006. URL: http://slovari.yandex.ru/~книги/Издательский%20словарь/~Ст/ (дата обращения: 07.06.2014).
  5. Ожегов С. И. Словарь русского языка. М.: Русский язык, 1989.
  6. Топоров В. Н. Петербург и «петербургский текст русской литературы». М.: Издательская группа «Прогресс» - «Культура», 1995.
  7. Фасмер М. Этимологический словарь русского языка. М.: Астрель: Аст, 2005.
  8. Эппель А. И. Шампиньон моей жизни. М.: Вагриус, 2000.

Author information

Nataliya Sergeevna Vechtomova

Baltic Fishing Fleet State Academy

About this article

Publication history

  • Published: July 14, 2014.

Keywords

  • А. Эппель
  • пространство
  • текст
  • процесс письма
  • движение
  • класс
  • A. Eppel
  • space
  • text
  • process of writing
  • motion
  • classroom

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)