• Original research article
  • July 14, 2014
  • Open access

THE NATIONAL CORPUS OF THE SPANISH LANGUAGE : CORDE AND C REA

Abstract

The article characterizes two corpuses of the Spanish language created by the Royal Spanish Academy: the modern corpus CREA and the historical corpus CORDE. On each corpus the author presents the data of chronological, geographical, genre and subject and statistical nature. The researcher describes the principle of work, and analyzes the possibilities and shortcomings of the data retrieval system of the corpuses.

References

  1. Жолобова А. О. Фразеологические единицы библейского происхождения в английском, испанском и русском языках: дисс.. к. филол. н. Казань, 2005. 267 с.
  2. CDH [Электронный ресурс]. URL: http://www.rae.es/recursos/banco-de-datos/cdh (дата обращения: 20.05.2014).
  3. CORDE [Электронный ресурс]. URL: http://www.rae.es/recursos/banco-de-datos/corde (дата обращения: 20.05.2014).
  4. CORPES [Электронный ресурс]. URL: http://www.rae.es/recursos/banco-de-datos/corpes-xxi (дата обращения: 20.05.2014).
  5. CREA [Электронный ресурс]. URL: http://www.rae.es/recursos/banco-de-datos/crea (дата обращения: 20.05.2014).
  6. Davies M. Un corpus anotado de 100.000.000 palabras del español histórico y moderno // Procesamiento del Lenguaje Natural. 2002. № 29. P. 21-27.
  7. Manual de consulta [Электронный ресурс]. URL: http://corpus.rae.es/ayuda_c.htm (дата обращения: 20.05.2014).
  8. Sánchez Sánchez M., Domínguez Cintas C. El banco de datos de la Real Academia Española: CREA y CORDE // Per Abbat. 2007. № 2. P. 137-146.

Author information

Anna Olegovna Zholobova

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: July 14, 2014.

Keywords

  • национальный корпус испанского языка
  • исторический корпус
  • современный корпус
  • текстовый массив
  • Испанская королевская академия
  • National Corpus of the Spanish Language
  • historical corpus
  • modern corpus
  • text corpus
  • the Royal Spanish Academy

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)