PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FOUNDATIONS FOR DEVELOPING STUDENTS’ ORAL SKILLS: HISTORICAL ASPECT
Abstract
The article analyzes the papers of the scientists-psychologists and teachers devoted to the investigation and development of children’s oral skills in the process of schooling which serve as a theoretical foundation for the methodology for developing the students’ oral skills; the author examines the basic trends of the investigation and development of children’s oral skills; the researcher identifies certain unresolved questions of the methodology for developing the students’ oral skills requiring psychological and pedagogical foundation.
References
- Вахтеров В. П. Основы новой педагогики. М.: Изд. т-ва И. Д. Сытина, 1916. 592 с.
- Жинкин Н. И. Развитие письменной речи учащихся III-VII классов. Психология усвоения грамматики, орфографии и развития письменной речи // Известия АПН РСФСР. М., 1956. Вып. 78. С. 141-250
- Мамушин В. Е. Причины и пути преодоления некоторых недостатков в связной речи учащихся // Исследования по развитию связной речи учащихся / под ред. Т. А. Ладыженской. М.: Педагогика, 1974. С. 32-48.
- Филатов В. С. Речь школьника. Психологические особенности письменной и устной речи школьника IV класса // Ученые записки Калининского педагогического института. Калинин: КПИ, 1940. Т. X. Вып. I. 139 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 19, 2014.
Keywords
- русский язык
- развитие речи учащихся
- речевая деятельность
- психолого-педагогические исследования детской речи
- методика развития речи
- Russian language
- developing the students’ oral skills
- speech activity
- psychological and pedagogical investigations of children’s speech
- methods for developing oral skills
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC