• Original research article
  • August 19, 2014
  • Open access

ECONOMIC FACTOR IN THE COVERAGE OF EROTIC SPHERE IN THE MODERN RUSSIAN JOURNALISM

Abstract

The article touches on the special features of erotic information in the mass media as a product in the Russian market, distinguishes the positive and negative influence of using the erotic subject in journalism. The author analyzes a profit-oriented model using erotic information in the modern Russian mass media. The researcher concludes on whether it is possible for modern journalism to eliminate or reduce the impact of economic factor and how it can be achieved.

References

  1. Грабельников А. А. Работа журналиста в прессе. М.: РИП-холдинг, 2001. 273 с.
  2. Гуревич С. М. Газета и рынок: как добиться успеха. М.: ТОО ИИА Евразия плюс, 1998. 240 с.
  3. Гуревич С. М. Экономика отечественных СМИ [Электронный ресурс]: учебное пособие для вузов. М.: Аспект Пресс, 2004. URL: http://evartist.narod.ru/text11/34.htm (дата обращения: 01.06.2014).
  4. Засурский Я. Н. Искушение свободой: российская журналистика 1990-2004. М.: Изд-во МГУ, 2004. 464 с.
  5. Маевская М. И. Культура гендерных отношений в программах российского телевидения: социально-филологический анализ: дисc. … к. филол. н. М., 2004. 132 с.
  6. Семкина М. В. Использование гендерных стереотипов как приём манипулирования сознанием в телевизионной рекламе: дисc. … к. филол. н. М., 2009. 170 с.
  7. Щеблыкин И. П. Роль СМИ в духовно-нравственном воспитании поколений // Духовно-нравственный фактор и общественный прогресс: сборник статей. М. - Пенза, 2013. С. 103-109.

Author information

Andrei Evgen'evich Petropavlovskii

Penza State University

About this article

Publication history

  • Published: August 19, 2014.

Keywords

  • журналистика
  • СМИ
  • экономика
  • товар
  • потребление
  • реклама
  • эротика
  • journalism
  • mass media
  • economy
  • product
  • consumption
  • advertising
  • eroticism

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)