• Original research article
  • September 30, 2014
  • Open access

SPECIFICS OF DRAMATIC PERFORMANCE IN THE INTERACTIVE LITERARY AND SCENIC DRAMA

Abstract

The article reveals genre specifics and structure of an interactive drama which is a cardinally new form of creative activity of a modern human being. The author pays special attention to the specifics of developing the potential scenario form of an interactive drama, specifics of genre code and peculiarities of spatio-temporal structure of the interactive works in correlation with the examples of classical literary and scenic drama.

References

  1. Бонч-Осмоловская Т. Комбинаторная литература: от «ARS MAGNA» Рамона Луллия до «Ста тысяч миллиардов стихотворений» Раймона Кено [Электронный ресурс]. URL: http://www.ashtray.ru/main/texts/experlit/lull-que7_1.htm (дата обращения: 15.04.2013).
  2. Кучина С. А. Электронный эргодический текст как объект литературоведческого анализа // European Social Science Journal. 2013. № 5. С. 177-183.
  3. Bates J. The Oz Project [Электронный ресурс]. URL: http://studioforcreativeinquiry.org/projects/the-oz-project (дата обращения: 15.04.2013).
  4. Façade [Электронный ресурс]. URL: http://www.interactivestory.net/ (дата обращения: 15.04.2013).
  5. Heavy Rain, the PS3 Exclusive. That's Not a Game [Электронный ресурс]. URL: http://www.pcworld.com/article/ 189171/heavy_rain_review.html (дата обращения: 15.04.2013).
  6. Unheimlich [Электронный ресурс]. URL: http://creativetechnology.salford.ac.uk/unheimlich/index.htm (дата обращения: 15.04.2013).

Author information

Svetlana Anatol'evna Kuchina

Novosibirsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2014.

Keywords

  • интерактивная драма
  • эргодический текст
  • потенциальная сценарная форма
  • виртуальная среда
  • инсталляция
  • interactive drama
  • ergodic text
  • potential scenario form
  • virtual environment
  • installation

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)