• Original research article
  • January 1, 2015
  • Open access

EDUCATIONAL SITES AS AN ADDITIONAL INSTRUMENT FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE LINGUISTIC COMPETENCE

Abstract

The article is devoted to the practical use of educational web-sites as an additional means for the formation of communicative linguistic competence of the students. Analyzing the results of the research conducted in the student groups the authors examine the positive and negative aspects of three linguistic sites, possibilities for their use.

References

  1. Гулая Т. М., Романова С. А. Межкультурная коммуникация и языковые социальные сети // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. М.: Московский государственный университет экономики, статистики и информатики, 2014. № 1. С. 7-10.
  2. Гулая Т. М., Романова С. А. Социальные сетевые сервисы в изучении иностранных языков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 64-67.
  3. Лобанова Е. И., Стрижова Е. В., Нисилевич А. Б., Зенина Л. В., Жидкова О. Н. Преимущества и недостатки использования информационных технологий в обучении иностранному языку и культуре в высшей школе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 121-124.
  4. Романова С. А. Использование инструментов WEB 2.0 в процессе обучения переводу // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 9 (27). Ч. 2. С. 163-167.

Author information

Tat'yana Mikhailovna Gulaya

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Svetlana Anatol'evna Romanova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2015.

Keywords

  • технология Web 2.0
  • изучение иностранных языков
  • социальная сеть
  • виртуальное образовательное сообщество
  • сетевые инструменты
  • Web 2.0 technology
  • studying foreign languages
  • social network
  • virtual educational community
  • network instruments

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)