INNOVATION TECHNOLOGIES IN THE ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND STUDY
Abstract
The article is devoted to the consideration of some aspects of a new direction of online education development - Massive Open Online Courses. The author touches upon the topic of the advantages and disadvantages of MOOCs as a platform, which is able to change the structure of education process in the future. Special attention is paid to the prospects and possibilities of the use of the English language in MOOCs, the application of MOOCs technology in foreign language teaching.
References
- Гулая Т. М. Возможности интеграции современных интернет-технологий в процесс обучения иностранному языку // Проблемы современного образования: материалы IV международной научно-практической конференции. Прага: Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ», 2013. Р. 70-74.
- Гуляева Е. В. Роль английского языка как посредника в глобальном пространстве образования // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 1. Ч. 2. С. 72-75.
- Лобанова Е. И., Стрижова Е. В., Нисилевич А. Б., Зенина Л. В., Жидкова О. Н. Преимущества и недостатки использования информационных технологий в обучении иностранному языку и культуре в высшей школе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 121-124.
- Степанова С. Н. Применение информационных и образовательных технологий в обучении иностранному языку студентов неязыкового вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 2. С. 156-159.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 1, 2015.
Keywords
- онлайн-образование
- массовые открытые онлайн-курсы
- инновационные образовательные технологии
- изучение иностранных языков
- образовательная платформа
- формат онлайн-курса
- интерактивность в обучении
- online education
- Massive Open Online Courses
- innovation educational technologies
- study of foreign languages
- educational platform
- format of online course
- interactivity in teaching
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC