• Original research article
  • January 1, 2015
  • Open access

IMPLEMENTATION OF LINGUISTIC-CULTURAL APPROACH IN EDUCATIONAL PROCESS ON FOREIGN LANGUAGES AT NONLINGUISTIC FACULTIES

Abstract

The article presents the authors’ attempt to implement linguistic-cultural approach in teaching a foreign language in practical classes and in the extracurricular work of the students of nonlinguistic faculties at the Branch of Dagestan State University in Izberbash. The combination of foreign language training and country-specific studies allows providing an inextricable link of native culture with the world and other cultures.

References

  1. Брагина А. А. Лексика языка и культура страны: изучение лексики в лингвострановедческом аспекте. М.: Русский язык, 1981. 176 с.
  2. Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Лингвострановедческая теория слова. М.: Русский язык, 1980. 320 с.
  3. Лахотюк Л. А. Роль языка и культуры в межкультурном общении // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 1. С. 101-103.
  4. Салимова Л. М. Лингвокультурная ситуация, языковая личность и текст: особенности взаимоотношения и изучения // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 1. С. 153-156.

Author information

Patimat Isaevna Daitova

Dagestan State University (Branch) in Izberbash

Nuriyat Umakhanovna Aligadzhieva

Dagestan State University (Branch) in Izberbash

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2015.

Keywords

  • лингвострановедение
  • лингвострановедческий подход
  • обучение иностранному языку и культуре
  • образовательный процесс
  • linguistic and country-specific studies
  • linguistic-cultural approach
  • teaching foreign language and culture
  • educational process

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)