• Original research article
  • January 1, 2015
  • Open access

SPECIFICS OF TEACHING MATERIALS FOR PROFESSIONALLY ORIENTED FOREIGN LANGUAGE TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS

Abstract

The article examines the specifics of educational materials for teaching a foreign language to the students of the field of study “Economics”. Special attention is paid to the choice of teaching materials oriented to the real situations of the professional communicative activity of the future economists of a certain profile involving the use of a foreign language.

References

  1. Артемьева О. А., Макеева М. Н., Мильруд Р. П. Методология организации профессиональной подготовки специалиста на основе межкультурной коммуникации. Тамбов: Изд-во Тамб. гос. тех. ун-та, 2005. 160 с.
  2. Басова Н. В., Гайвоненко Т. Ф. Немецкий для экономистов: учеб. пособие. Ростов-на-Дону: Феникс, 2009. 377 с.
  3. Васильева М. М., Мирзабекова Н. М., Сидельникова Е. М. Немецкий язык для студентов-экономистов: учебник. Изд-е 3-е, перераб. М.: Инфра-М, 2012. 349 с.
  4. Лютвайтес Е. В. Немецкий язык для экономистов: учеб. пособие. Ростов-на-Дону: Феникс, 2006. 432 с.
  5. Махортова Т. Ю. К вопросу о специальной составляющей переводческой компетенции // Homo Loquens (Вопросы лингвистики и транслятологии): сб. ст. Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2013. Вып. 6. С. 63-73.
  6. Поляков О. Г. Культурная адаптация текста в обучении английскому языку как иностранному // Вестник Тамбовского университета. Серия «Гуманитарные науки». 2011. № 12-2 (104). С. 633-635.
  7. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбор подхода // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. 2. С. 133-137.
  8. Поляков О. Г. Теоретические и практические аспекты разработки профильно-ориентированных программ по английскому языку // Иностранные языки в школе. 2004. № 7. С. 12-16.
  9. Поляков О. Г. Функции материалов для профильно-ориентированного обучения английскому языку и их оценка // Вестник Тамбовского университета. Серия «Гуманитарные науки». 2003. № 1 (29). С. 86-91.
  10. Соколов В. М., Алешугина Е. А. Способы отбора лексического содержания профессионально-ориентированной иноязычной подготовки студентов в неязыковом вузе: монография. Н. Новгород: Изд-во ННГАСУ, 2011. 153 с.

Author information

Natal'ya Dmitrievna Mashlykina

Volgograd State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2015.

Keywords

  • профессионально-ориентированная иноязычная подготовка
  • текстовая деятельность
  • учебный материал
  • аутентичность
  • ситуации профессионального общения
  • professionally oriented foreign language training
  • textual activity
  • teaching material
  • authenticity
  • situations of professional communication

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)