• Original research article
  • February 1, 2015
  • Open access

TEACHING IN ACTIVITY OR WAYS TO IMPROVE MOTIVATION IN STUDYING THE RUSSIAN LANGUAGE AS FOREIGN ONE IN THE CONTEXT OF VALUE-NORMATIVE ORIENTATIONS

Abstract

The article discusses the problem of finding ways to enhance the work of students from abroad studying the Russian language as a foreign one in the context of various value-normative orientations. The attempt of using the technology of teaching in activity by the teachers of Perm National Research Polytechnic University is analyzed.

References

  1. Козлова О. Д. Эмоционально-смысловое моделирование художественного дискурса в курсе русского языка как иностранного // II Международная конференция «Русский язык и литература в международном образовательном пространстве: современное состояние и перспективы» (Гранада, 8-10 сентября 2010 г.). Гранада, 2010. С. 475-478.
  2. Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики. СПб.: Евразия, 1999. 432 с.
  3. Пассов Е. И., Кибирева Л. В., Колларова Э. Концепция коммуникативного иноязычного образования: метод. пособие для русистов. СПб.: Златоуст, 2007. 200 с.

Author information

Ol'ga Dmitrievna Kozlova

Perm National Research Polytechnic University

Larisa Petrovna Shishkina

Perm National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2015.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • технология обучения в деятельности
  • мотивация
  • формы мотивации
  • ценностно-нормативные ориентации
  • the Russian language as foreign one
  • technology of teaching in activity
  • motivation
  • forms of motivation
  • value-normative orientations

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)