TEACHING IN ACTIVITY OR WAYS TO IMPROVE MOTIVATION IN STUDYING THE RUSSIAN LANGUAGE AS FOREIGN ONE IN THE CONTEXT OF VALUE-NORMATIVE ORIENTATIONS
Abstract
The article discusses the problem of finding ways to enhance the work of students from abroad studying the Russian language as a foreign one in the context of various value-normative orientations. The attempt of using the technology of teaching in activity by the teachers of Perm National Research Polytechnic University is analyzed.
References
- Козлова О. Д. Эмоционально-смысловое моделирование художественного дискурса в курсе русского языка как иностранного // II Международная конференция «Русский язык и литература в международном образовательном пространстве: современное состояние и перспективы» (Гранада, 8-10 сентября 2010 г.). Гранада, 2010. С. 475-478.
- Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики. СПб.: Евразия, 1999. 432 с.
- Пассов Е. И., Кибирева Л. В., Колларова Э. Концепция коммуникативного иноязычного образования: метод. пособие для русистов. СПб.: Златоуст, 2007. 200 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2015.
Keywords
- русский язык как иностранный
- технология обучения в деятельности
- мотивация
- формы мотивации
- ценностно-нормативные ориентации
- the Russian language as foreign one
- technology of teaching in activity
- motivation
- forms of motivation
- value-normative orientations
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC