• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

LEXICO-SEMANTIC FIELD AS A DIAGNOSTIC MODEL AND A MEANS FOR METHODICAL CORRECTION OF THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ VOCABULARY

Abstract

The article examines linguo-diagnostic, educational and correctional potential of the method of structuring the lexico-semantic field at the Russian lessons in the secondary school which represents comprehensive approach in the educational and methodical activity of a teacher and promotes the formation of lexical competences of the students.

References

  1. Борботько В. Г. Принципы формирования дискурса: от психолингвистики к лингвосинергетике. М.: КомКнига, 2007. 288 с.
  2. Дроздова О. Е. Общелингвистическая компетенция в школьном образовательном процессе // Русский язык: исторические судьбы и современность: IV международный конгресс исследователей русского языка (Москва, МГУ имени М. В. Ломоносова, филологический факультет, 20-23 марта 2010 г.): труды и материалы / составители М. Л. Ремнёва, А. А. Поликарпов. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2010. С. 796-797.
  3. Сдобнова А. П. Динамика и устойчивость единиц ядра лексикона школьников // Русский язык: исторические судьбы и современность: IV международный конгресс исследователей русского языка (Москва, МГУ имени М. В. Ломоносова, филологический факультет, 20-23 марта 2010 г.): труды и материалы / составители М. Л. Ремнёва, А. А. Поликарпов. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2010. С. 804-805

Author information

Natal'ya Aleksandrovna Aksarina

Tyumen State University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • дискурс
  • лексико-семантическое поле
  • коммуникативные компетенции
  • семантические компетенции
  • семантизация
  • языковые способности личности
  • discourse
  • lexico-semantic field
  • communicative competences
  • semantic competences
  • semantization
  • linguistic abilities of a personality

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)