LEXICO-SEMANTIC FIELD AS A DIAGNOSTIC MODEL AND A MEANS FOR METHODICAL CORRECTION OF THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ VOCABULARY
Abstract
The article examines linguo-diagnostic, educational and correctional potential of the method of structuring the lexico-semantic field at the Russian lessons in the secondary school which represents comprehensive approach in the educational and methodical activity of a teacher and promotes the formation of lexical competences of the students.
References
- Борботько В. Г. Принципы формирования дискурса: от психолингвистики к лингвосинергетике. М.: КомКнига, 2007. 288 с.
- Дроздова О. Е. Общелингвистическая компетенция в школьном образовательном процессе // Русский язык: исторические судьбы и современность: IV международный конгресс исследователей русского языка (Москва, МГУ имени М. В. Ломоносова, филологический факультет, 20-23 марта 2010 г.): труды и материалы / составители М. Л. Ремнёва, А. А. Поликарпов. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2010. С. 796-797.
- Сдобнова А. П. Динамика и устойчивость единиц ядра лексикона школьников // Русский язык: исторические судьбы и современность: IV международный конгресс исследователей русского языка (Москва, МГУ имени М. В. Ломоносова, филологический факультет, 20-23 марта 2010 г.): труды и материалы / составители М. Л. Ремнёва, А. А. Поликарпов. М.: Изд-во Моск. ун-та, 2010. С. 804-805
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2015.
Keywords
- дискурс
- лексико-семантическое поле
- коммуникативные компетенции
- семантические компетенции
- семантизация
- языковые способности личности
- discourse
- lexico-semantic field
- communicative competences
- semantic competences
- semantization
- linguistic abilities of a personality
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC