• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

SOUND CODES IN ADVERTISING

Abstract

The article is devoted to the research of the impact of sound and music pieces in the advertising message. The authors aim at demonstrating the effectiveness of the impact on the advertising product consumer. The relevance of the topic is conditioned by the lack of information in this sphere, a low state of knowledge and a small number of studies.

References

  1. Годин А. М. Маркетинг: учебник. Изд-е 5-е, перераб. и доп. М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2007. 756 с.
  2. Кевин Лейн Келлер. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом = Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. М.: Вильямс, 2005. 704 с.
  3. Куликова Е. В. Рекламный текст: лингвистические приемы выразительности // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. 2009. № 6. С. 276-282.
  4. Прангишвили И. Г. Языковые особенности AMBIENT MEDIA // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 8 (38). Ч. 2. С. 126-129.
  5. Чернышов А. Реклама звучащая. Как формируется слуховой рефлекс у потребителей // Индустрия рекламы. 2007. № 13-14 (136-137).

Author information

Natal'ya Fridrikhovna Bol'shakova

Perm National Research Polytechnic University

Polina Andreevna Ermakova

Perm National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • реклама
  • звуковой код
  • музыкальный ряд
  • информационная направленность
  • восприятие
  • advertising
  • sound code
  • music pieces
  • information orientation
  • perception

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)