• Original research article
  • April 1, 2015
  • Open access

SEMIOTICS OF CORPORATE SPIRIT IN THE AMERICAN UNIVERSITY DISCURSIVE SPACE

Abstract

The article deals with the issue of semiotic embodiment of corporate spirit in the American university discursive space. The author focuses on the study of different types of signs that form the ideological basis of A & M University in the city of College Station (Texas). On the basis of this analysis the linguistic and semiotic peculiarities of the corporate culture of the university are revealed.

References

  1. Войнаровский А., Ногин Г. Проблема культуры [Электронный ресурс]. URL: http://www.m21.com.ua/?p=108 (дата обращения: 11.02.2014).
  2. Кириллова И. К. Лингвосемиотика англоязычного университетского дискурса [Электронный ресурс]. Волгоград, 2010. URL: http://www.dissercat.com/content/lingvosemiotika-angloyazychnogo-universitetskogo-diskursa (дата обращения: 26.01.2014).
  3. Пирс Ч. Элементы логики. Grammatika speculativa // Семиотика. М.: Радуга, 1983. С. 151-210.
  4. Степанов Ю. С. Константы: Словарь русской культуры. Изд-е 3-е испр. и доп. М.: Академический проект, 2004. 991 с.
  5. Хофстеде Г. Организационная культура [Электронный ресурс]. URL: http://www.twirpx.com/file/554736/ (дата обращения: 03.02.2014).
  6. Jacobs H. The Pride of Aggieland. N. Y.: Silver Lining Books, 2002. 205 p.
  7. Nuessel F. The Study of Names. A Guide to the Principles and Topics. Westport: Greenwood Press, 1992. 152 p.
  8. Texas A&M Rated “Happiest Campus” in the Nation [Электронный ресурс]. URL: http://tamutimes.tamu.edu/2014/01/03/texas-am-rated-happiest-campus-in-the-nation (дата обращения: 13.02.2014).
  9. The Battalion: The Independence Student Voice of Taxes A&M / College Station. 2013. November, 26.
  10. The Battalion: The Independence Student Voice of Taxes A&M / College Station. 2014. February, 20.

Author information

Natal'ya Gaptullovna Khilalova

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2015.

Keywords

  • американское университетское дискурсивное пространство
  • корпоративный дух
  • идеология
  • знаковые системы
  • корпоративная культура
  • American university discursive space
  • corporate spirit
  • ideology
  • sign systems
  • corporate culture

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)