INFORMAL ASSESSMENT OF PROJECT ACTIVITY IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSES IN A NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT
Abstract
The article shows the usefulness of the project work in the English language classes for the formation of a number of competences which are necessary for a modern specialist. The authors prove the efficiency of the use of the informal methods of assessment of project activity by the example of the project “The Creation of the English-Speaking Environment of the University” made by the post-graduates of Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod.
References
- Бескровная Л. В. Роль новых технологий в обучении профессиональному английскому (из опыта разработки проекта «урок нового поколения») // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 4. Ч. 2. С. 47-50.
- Коваленко Н. С., Кобелев В. А. Об использовании методов проектов во внеаудиторной работе студентов неязыковых специальностей, изучающих профессиональный иностранный язык // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 2. С. 103-105.
- Harmer J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, Essex: Pearson, 2013. 280 p.
- Oxford Learner’s Dictionary of Academic English. New ed. Oxford: Oxford University Press, 2014. 637 p.
- Project-Based Second and Foreign Language Education. Past, Present and Future / ed. by G. H. Beckett, P. Chamness Miller. Greenwich, CT: Information Age Publishing, 2006. 260 p.
- Scales P. Teaching in the Lifelong Learning Sector. 2nd ed. London: Open University Press, 2013. 122 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 1, 2015.
Keywords
- метод проектов
- проектная работа
- характеристики успешности проектной работы
- неформальная оценка
- развитие компетенций
- project method
- project work
- characteristics of successful project work
- informal assessment
- development of competences
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC