• Original research article
  • April 1, 2015
  • Open access

LINGUO-PRAGMATIC PECULIARITIES OF THE USE OF SPEECH ACTS IN TOURIST ADVERTISING COMMUNICATION

Abstract

In the article the pragmatic potential of tourist advertising messages in the light of the theory of speech acts is studied. The authors consider the main motives that the client can follow when choosing a tourist product, the peculiarities of their realization in advertising communication, and ascertain the frequency and functional specificity of interaction of inscriptive acts.

References

  1. Зима 2009-2010. Египет-Таиланд-ОАЭ-Бали-Вьетнам: каталог. М.: Coral Travel, 2009. 163 с.
  2. Иванова К. В. Средства речевого воздействия в системе текстового единства: взаимодействие и взаимосвязь // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. C. 88-92.
  3. Кавказские Минеральные Воды. Новое и известное: каталог. М.: Росинтур, 2010. 225 с.
  4. Мирошникова Е. А. Лингвопрагматические аспекты анализа рекламных текстов туристического характера // Герценовские чтения. Иностранные языки. СПб., 2011. С. 107-109.
  5. Мирошникова Е. А. Теория речевых актов в современной лингвопрагматике (применительно к рекламному туристическому дискурсу) // Прагмалингвистика и практика речевого общения. Ростов-на-Дону, 2010. С. 130-134.
  6. Остин Дж. Л. Слово как действие // Новое в зарубежной лингвистике. М.: Прогресс, 1986. С. 22-129.
  7. Острова Карибского бассейна: каталог. М.: ICS-Group, 2008. 136 с.
  8. Открывая Италию: каталог. М.: ICS-Group, 2008. 112 с.
  9. Почепцов О. Г. Основы прагматического описания предложения. Киев: Вища школа, 1986. 116 с.
  10. Романов А. А. Прагматические особенности перформативных высказываний // Прагматика и семантика синтаксических единиц. Калинин: Изд-во Калинин. ун-та, 1984. С. 86-92.
  11. Серебряков А. А., Серебрякова С. В. Интертекстуальность как маркер взаимодействия индивидуально-авторских художественных систем // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. Ставрополь, 2013. № 1 (34). С. 166-172.
  12. Франция-Австрия-Швейцария: каталог. М.: PacGroup, 2009. 191 с.
  13. Ширяева Т. А., Черноусова Ю. А. Прагма-риторическая перспектива исследования англоязычного парламентского дискурса // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 1 (43). Ч. 1. С. 211-217.
  14. Regional Workshop: каталог. М.: Pegas Touristic & Hotels, 2009. 95 с.
  15. www.ashkimsin.ru/chayxana/topic2511.html (дата обращения: 02.03.2015).
  16. www.lidertour.by/morocco6.htm (дата обращения: 02.03.2015).
  17. www.lidertour.by/morocco13.htm (дата обращения: 02.03.2015).
  18. www.queensky.eu/o-nas (дата обращения: 02.03.2015).

Author information

Svetlana Vasil'evna Serebryakova

North Caucasian Federal University

Elena Alekseevna Kushcheva

North Caucasian Federal University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2015.

Keywords

  • реклама
  • туристическая рекламная коммуникация
  • теория речевых актов
  • инскриптивный речевой акт
  • лингвопрагматика
  • advertising
  • tourist advertising communication
  • theory of speech acts
  • inscriptive speech act
  • linguo-pragmatics

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)