• Original research article
  • May 1, 2015
  • Open access

LINGUISTIC MEANS OF IMAGE FORMATION IN THE ADVERTISING DISCOURSE OF DENTISTRY

Abstract

The system of images of advertising discourse and its visual-verbal components are discussed in the article. The author examines the advertising specificity of dentistry, defines its variations, analyzes the most productive linguistic means and techniques - advertising units, creating the image of dental goods and services in the advertising discourse. It was revealed that the specific character of the advertising theme under consideration defines the choice of language means creating the image of dentistry.

References

  1. Антенна-Телесемь. № 39. 2014. 104 с.
  2. Будьте здоровы. Южный Урал. № 1 (77). 2015. 80 с.
  3. Русакова М. М. Динамика развития медицинской терминологии на современном этапе (на примере медицинской и стоматологической терминологии) // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2012. № 11. С. 300-307.
  4. Русакова М. М., Скнарев Д. С. Наностоматология: сравнительный анализ терминосистемы в русском и английском языках // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 2 (44). Ч. 1. С. 167-171.
  5. Русакова М. М., Скнарев Д. С. Процесс терминологизации как средство создания образа в рекламе стоматологической деятельности [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2014. № 3. URL: http://www.science-education.ru/117-13701 (дата обращения: 27.02.2015).
  6. Скнарев Д. С. Языковые средства создания образа в рекламном дискурсе: семантико-прагматический аспект: монография. Челябинск: Изд. центр ЮУрГУ, 2014. 248 с.
  7. Скнарев Д. С., Русакова М. М. Терминология как средство создания образа в медицинском рекламном дискурсе (на материале рекламы стоматологической деятельности) // Фундаментальные исследования. 2014. № 6. Ч. 5. С. 1088-1095.
  8. Эндодонтия today. 2014. № 1. 28 с.

Author information

Dmitrii Sergeevich Sknarev

South Ural State University

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2015.

Keywords

  • язык рекламы
  • система образов рекламного дискурса
  • рекламный образ
  • реклама стоматологии
  • рекламный дискурс
  • языковые средства
  • рекламема
  • рекламный текст
  • language of advertisement
  • system of images of advertising discourse
  • advertising image
  • advertisement of dentistry
  • advertising discourse
  • linguistic means
  • advertising unit
  • advertising text

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)