• Original research article
  • June 1, 2015
  • Open access

NEW ASPECTS OF EDUCATIONAL PROGRAMS: THE NEED AND REALITY

Abstract

The authors of the article raise the problem related to the introduction of new aspects in educational programs, in particular the programs on the discipline “the English language”. The requirements for the development of educational programs are not always easy to combine with the real learning process. The authors propose to consider the major innovations and how they are inscribed into the surrounding reality.

References

  1. Бонк Н. А., Котий Г. А., Лукьянова Н. А. Учебник английского языка: в 2-х частях. М: ДеКонт-ГИС, 2001.
  2. Крашенинникова Е. И., Хусаинова Д. В., Крашенинникова Н. А. Языковая интерференция, или на каком языке мы говорим // Молодежь и наука: слово, текст, личность: мат-лы междунар. молодежной науч.-практ. конф. Ульяновск: УлГПУ, 2014. С. 176-180.
  3. Крашенинникова Н. А., Крашенинникова Е., Хусаинова Д. Рекламные слоганы как проявление экспансии английского языка // Вестник гуманитарного факультета Ивановского государственного химико-технологического университета. Иваново: Икспресс, 2014. № 6. С. 45-49.
  4. Крашенинникова Н. А., Листарова Г. Г., Платонова Е. В. Из опыта подготовки школьников к сдаче ОГЭ по английскому языку // Science Time: мат-лы Междунар. науч.-практ. конф. (июнь 2014 г.) / под общ. ред. С. В. Кузьмина. Казань, 2014. № 6 (6). С. 88-94.
  5. Крашенинникова Н. А., Осетрова О. И. Внеаудиторное чтение как вид учебной деятельности по иностранному языку // Симбирский научный вестник. Ульяновск: УлГПУ, 2013. № 1 (11). С. 177-180.
  6. Крашенинникова Н. А., Осетрова О. И. Easy Reading: методическое пособие по домашнему чтению для студентов неязыковых специальностей вузов. Ульяновск: УлГУ, 2013.
  7. Крашенинникова Н. А., Осетрова О. И., Платонова Е. В. Болонский процесс и проблема обучения иностранному языку студентов неязыковых направлений подготовки // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 7 (37): в 2-х ч. Ч. 2. С. 104-107.
  8. Осетрова О. И. Студент-старшекурсник как субъект учебной деятельности по иностранному языку // Актуальные вопросы преподавания и оценки уровня владения иностранным языком в школе и вузе: мат-лы Всероссийской заочной науч.-практ. конф. Ульяновск, 2012. С. 73-77.
  9. Осетрова О. И., Сябукова О. В. К вопросу о содержании обучения научной речи на иностранном языке студентов неязыковых специальностей // Lingua mobilis. Челябинск: Челябинский гос. ун-т, 2010. № 7 (26). С. 137-140.
  10. Murphy R. English Grammar in Use. 4th edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. 399 p.
  11. Puchta H., Stranks J. English in Mind: Workbook. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. Level 1. 96 p.
  12. Shakespeare W. King John // The Complete Works of William Shakespeare. N. Y.: Avanel, 1990. 1227 p.

Author information

Natal'ya Aleksandrovna Krasheninnikova

Ulyanovsk State University

Elena Vladimirovna Platonova

Ulyanovsk State University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2015.

Keywords

  • образовательная программа
  • федеральный государственный образовательный стандарт
  • фонды оценочных средств
  • компетенции
  • преподавание английского языка
  • educational programs
  • federal state educational standard
  • funds of assessment means
  • competences
  • teaching the English language

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)