EXPERIENCE OF DEVELOPMENT OF FURTHER TRAINING PROGRAMS ON FOREIGN LANGUAGE FOR THE EMPLOYEES OF THE TECHNICAL UNIVERSITY
Abstract
The article deals with the issues of further training on foreign language in National Research Tomsk Polytechnic University. The author analyzes the results of a questionnaire survey in order to identify the personal needs of target groups in foreign language study. The experience of response to the educational demands of research and pedagogical staff while developing the modular programs of the English and German languages teaching at the technical higher education establishment is presented.
References
- Выписка из протокола № 4 заседания Научно-методического совета ТПУ от 22.01.2015 по вопросу «Профессиональная подготовка на английском языке». Анализ реализации дисциплины.
- Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М.: Педагогика, 1989. Т. 1. С. 8. 485 с.
- Слесаренко И. В., Сивицкая Л. А. Формирование профессиональных компетенций в области иностранного языка сотрудников технического вуза // Вестник Томского государственного университета. Серия «Филология». 2010. № 4 (12). С. 184-186.
- Чубик П. С. План мероприятий по реализации программы повышения конкурентоспособности (дорожная карта) федерального государственного бюджетного образовательного учреждения высшего профессионального образования «Национальный исследовательский Томский политехнический университет» среди ведущих мировых научно-образовательных центров на 2013-2014 гг. М., 2013. 102 с.
- http://portal.tpu.ru/departments/kafedra/mpiya (дата обращения: 15.03.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2015.
Keywords
- технический вуз
- анкетирование
- программы повышения квалификации
- иностранный язык
- профессиональные компетенции
- technical higher education establishment
- questionnaire survey
- further training programs
- foreign language
- professional competences
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC