• Original research article
  • June 10, 2015
  • Open access

TEACHING MATERIALS AS A MEANS TO FORM METHODICAL COGNITIVE AUTONOMY OF A FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHER

Abstract

The article describes the structural and meaningful components of the teaching materials (workbook and electronic educational resource) on the methodology of foreign language teaching. The author justifies the thesis that these materials should be founded on the methodical cognitive autonomy the operational bases of which are the skills of autonomous improvement of the methodical aspect of the professional training.

References

  1. Бредихина И. А. Методика преподавания иностранных языков. Екатеринбург: ГОУ ВПО «Урал. гос. пед. ун-т», Ин-т ин. яз., 2007. Ч. 1. Теоретико-методологические основы обучения: рабочая тетрадь: учеб. пособие. 126 с.
  2. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении: логико-психологические проблемы построения учебных предметов. Изд-е 2-е. М.: Педагогическое общество России, 2000. 480 с.
  3. Есипович К. Б. Управление познавательной деятельностью учащихся при изучении иностранных языков в средней школе: учеб. пособие по спецкурсу для студентов пед. ин-тов. М.: Просвещение, 1988.190 с.
  4. Ефремова Н. Ф. Тестирование: теория, разработка и использование в практике учителя. М.: Национальное образование, 2012. 224 с.
  5. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика: учебное пособие для преподавателей и студентов. М.: Филоматис, 2004. 480 с.
  6. Albers Hans-Georg. Testen und Prüfen in der Grundstufe: Fernstudieneinheit. Berlin: Langenscheidt, 1995. 200 S.

Author information

Irina Alekseevna Bredikhina

Ural Federal University named after the first President of Russia B. N. Yeltsin

About this article

Publication history

  • Published: June 10, 2015.

Keywords

  • учебно-методический комплекс
  • методическое управление
  • самостоятельная учебно-методическая деятельность
  • методическая познавательная самостоятельность
  • самоуправление
  • самообразование преподавателя иностранного языка
  • teaching materials
  • methodical control
  • autonomous educational and methodical activity
  • methodical cognitive autonomy
  • self-administration
  • self-education of a foreign language teacher

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)