• Original research article
  • June 10, 2015
  • Open access

THE HUMOROUS CONTENT OF THE RUSSIAN TELEVISION ADVERTISEMENT: NEW TENDENCIES, LANGUAGE PECULIARITIES

Abstract

The article examines the specificity of a humorous content of the modern Russian television advertisement. The mechanism of production, development and perception of a joke is revealed. The language games, intensifying the comical effect, are described. By the example of samples of the television advertisement the possibilities of the comedy verbal humour in intensifying the communicative attractiveness of an advertisement, efficiency of perception and remembering the advertising offer of brands are demonstrated.

References

  1. Анонимные интернетчики [Электронный ресурс]: реклама МТС. URL: http://www.youtube.com/watch?v=JUahPvHBmJc (дата обращения: 03.02.2015).
  2. Борисов Б. Л. Технологии рекламы и PR. М.: Гранд, 2004. 624 с.
  3. Дмитрий Брекоткин (уральские пельмени) [Электронный ресурс]: «Триколор ТВ» ⎼ Реклама 2014. URL: http://www.youtube.com/watch?v=PVPPWwKUnTk (дата обращения: 02.02.2015).
  4. Зазыкин В. Г. Психология рекламы // Психология и психоанализ рекламы. Личностно-ориентированный подход / ред.-сост. Д. Я. Райгородский. М., 2007. Ч. 3. С. 448-469.
  5. Интернет на все (Мини Светлаков) [Электронный ресурс]: Реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch ?v=tMn4Vhi1xss (дата обращения: 03.02.2015).
  6. Казакова Д. В. Теории вербального юмора в современной зарубежной лингвистике // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8 (26). Ч. 2. С. 77-80.
  7. Макиенко И. И. Юмор в рекламе [Электронный ресурс] // Маркетинг в России и за рубежом. 2002. № 5. С. 54-62. URL: http://www.vipstudent.ru/index.php?q=lib&r=17&id=1172827061 (дата обращения: 11.12.2014).
  8. Матанцев А. Н. Эффективность рекламы. М.: Финпресс, 2002. 416 с.
  9. Модем МТС Коннект [Электронный ресурс]: реклама МТС. URL: http://www.youtube.com/watch?v=nSFyeQ8YnnM (дата обращения: 01.02.2015).
  10. МТС Смарт | Много-мало [Электронный ресурс]: реклама МТС. URL: http://www.youtube.com/watch?v=59P_UyIBoBs (дата обращения: 15.02.2015).
  11. На даче укусила сова [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch?v=aNyYC1Axt2s (дата обращения: 03.02.2015).
  12. Ой, Телефончик [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http:// www.youtube.com/watch?v=XFK8skFa1Ms (дата обращения: 02.02.2015).
  13. Подарок «Бери меня, красавица, я твой» 2015 [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/ watch?v=4E_AUybda5I (дата обращения: 02.02.2015).
  14. Светлаков вызывает ЖЭК [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch?v=PclRFlurBnc (дата обращения: 15.03.2015).
  15. СМС-спам защита [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch?v=jN718coyqJ0 (дата обращения: 03.02.2015).
  16. Тренируй глаза [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch?v=EZBxHEVMJ-s (дата обращения: 05.02.2015).
  17. Экман П. Психология эмоций. Я знаю, что ты чувствуешь / пер. с англ. Изд-е 2-е. СПб.: Питер, 2012. 334 с.
  18. 4G «Такси» [Электронный ресурс]: реклама Билайн. URL: http://www.youtube.com/watch?v=qgs2qEQgvgI (дата обращения: 03.02.2015).

Author information

Galina Anatol'evna Miroshnichenko

Peoples’ Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: June 10, 2015.

Keywords

  • рекламный контент
  • вербальный юмор
  • развитие и кульминация шутки
  • эффект комического
  • языковые игры
  • advertising content
  • verbal humour
  • development and culmination of a joke
  • effect of comical
  • language games

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)