• Original research article
  • June 10, 2015
  • Open access

ON THE WORK WITH TWO TEXTS WITH THE AIM OF SIMULTANEOUS DEVELOPMENT OF SKILLS IN VARIOUS TYPES OF READING AT THE LESSONS OF FOREIGN LANGUAGE IN A NON-LANGUAGE INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The article is devoted to the problem of teaching different types of reading to the students of non-language institutes of higher education at the lessons of foreign language. Connecting the choice of this or that type of reading with the concrete aim, the author suggests using two texts at special lessons, and then for individual work and the cycles of the work with them, which allows developing skills simultaneously in various types of reading.

References

  1. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  2. Фоломкина С. К. Некоторые вопросы обучения чтению на иностранном языке в неязыковом вузе // Общая методика обучения иностранным языкам: хрестоматия / сост. А. А. Леонтьев. М.: Рус. язык, 1991. С. 253-261.

Author information

Natal'ya Gennadievna Prozorova

Kuban State Technological University

About this article

Publication history

  • Published: June 10, 2015.

Keywords

  • чтение
  • виды чтения
  • поисковое чтение
  • просмотровое чтение
  • ознакомительное чтение
  • изучающее чтение
  • обучение иностранным языкам
  • reading
  • types of reading
  • scanning reading
  • skimming reading
  • reading for general understanding
  • reading for detailed comprehension
  • foreign language teaching

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)