• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

ORGANIZING THE AUTONOMOUS WORK OF STUDENTS-BACHELORS IN FOREIGN LANGUAGE STUDY

Abstract

The article is devoted to the organization of the extra-curriculum foreign language studies under the conditions of autonomous (independent) educational activity at the non-linguistic higher school. The authors emphasize that students’ autonomous work is aimed at the different means of information processing, developing the skill to render the text content by their own linguistic means and the skill to structure the information in the scientific style.

References

  1. Аннотация к Основной образовательной программе по направлению 020400 Биология [Электронный ресурс]. URL: http: www.s-vfu.ru (дата обращения: 05.05.2015).
  2. Кожарская Е. Э., Даурова Ю. А. Английский язык для студентов естественно-научных факультетов = English for Sciences: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования. М.: Издательский центр «Академия», 2011. 176 с.
  3. Коряковцева Н. Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии. М.: Издательский центр «Академия», 2013. 192 с.
  4. Положение о самостоятельной работе студентов Северо-Восточного федерального университета [Электронный ресурс]. URL: http://s-vfu.ru/upload/iblock/a09/a09080d971c5fdd411332363289e88e1.pdf (дата обращения: 05.05.2015).
  5. Шевцова Г. В., Москалец Л. Е. Английский язык для технических вузов: учебное пособие. М.: ФЛИНТА, 2013. 392 с.
  6. Mitteldorf J. J. Biochemistry. M.: Pleiades Publishing, Ltd., 2012. Vol. 77. No. 7. Р. 726-728.

Author information

Galina Apollonovna Ivanova

North-Eastern Federal University

Tat'yana Nikolaevna Nikolaeva

North-Eastern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • самостоятельная работа студентов
  • учебно-познавательная компетенция
  • методическое обеспечение
  • вариативность содержания учебной работы
  • бакалавриат
  • качество учебного процесса
  • students’ autonomous work
  • educational and cognitive competence
  • methodical provision
  • variability of the content of the educational activity
  • bachelor course
  • quality of the educational process

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)