LINGUISTIC PECULIARITIES OF THE COMMUNICATIVE ORGANIZATION OF THE TEXTS OF THE GERMAN POLITICAL ADVERTISING
Abstract
The research aims to describe linguo-stylistic peculiarities of the communicative organization of the texts of the German political advertising. The basic purpose of the texts of such genre is the emotional and visual influence on the conscience and behaviour of the voters during the elections. In this connection the authors examine a set of linguo-stylistic means used for the most efficient influence on the audience by the material of the small genre texts such as political posters and leaflets.
References
- Ахманова О. С. Словарь лингвистических терминов. М., 1966. 608 с.
- Брандес М. П. Стилистика текста. М., 2004. 416 с.
- Arbeit hat Vorfahrt. Deutschlandprogramm 2009 [Электронный ресурс]. URL: http://wachtberg-fdp.de/uploads/ media/fdp-wahlprogramm.pdf (дата обращения: 07.06.2015).
- Bündnis 90. Die Grünen. Wahlprogramm 2009. Solidarische Modernisierung und Ökologische Verantwortung [Электронный ресурс]. URL: https://www.google.de/#q=4.%09B%C3%BCndnis+90.+Die+Gr%C3%BCnen.+Wahlprogramm+2009+ Solidarische+Modernisierung+und+%C3%96kologische+Verantwortung+ (дата обращения: 11.04.2015).
- Deutschlands Chancen nutzen. Wachstum, Arbeit. Sicherheit. Regierungsprogramm 2009-2013 [Электронный ресурс]. URL: http://www.kas.de/upload/ACDP/CDU/Programme_Bundestag/2005-2009_Regierungsprogramm_Deutschlands-Chancen-nutzen_Wachstum-Arbeit-Sicherheit.pdf (дата обращения: 11.04.2015).
- Vertrauen in Deutschland. Das Wahlmanifest der SPD [Электронный ресурс]. URL: http://www.spd.de/linkableblob/ 1822/data/wahlmanifest_bundesparteitag_berlin_2005.pdf (дата обращения: 11.04.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 20, 2015.
Keywords
- коммуникативная организация текста
- стилистические фигуры и приемы
- фигуры количества и качества
- экспрессивность и эмоциональность текста
- политические плакаты и листовки
- communicative organization of text
- stylistic figures and devices
- figures of quantity and quality
- expressiveness and emotiveness of text
- political posters and leaflets
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC