• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCE OF THE STUDENTS STUDYING HUMANITIES WHILE TEACHING GERMAN ON THE BASIS OF AN AUTHENTIC TEXT

Abstract

The article discusses the formation of communicative competence of the students studying humanities in the process of teaching German. The author argues for the practicability and efficiency of the stage-by-stage work with authentic text which includes pre-text assignments and post-text communicatively-oriented assignments answering the purposes of each stage.

References

  1. Адаптированный Текст [Электронный ресурс] // Большой энциклопедический словарь. URL: http://gufo.me/content_bes/ adaptirovannyj-tekst-831.html (дата обращения: 16.05.2015).
  2. Кузнецов С. А. Большой толковый словарь русского языка. СПб.: Норинг, 2006. 1563 с.
  3. Носонович Е. В. Понятие «аутентичность» в методике // Иностранный язык в школе. 2000. № 1. С. 11-16.
  4. Носонович Е. В., Мильруд Р. П. Параметры аутентичного учебного текста // Иностранный язык в школе. 1999. № 1. С. 11-18.
  5. Сафонова В. В. Коммуникативная компетенция: современные подходы к многоуровневому описанию в методических целях. М.: Еврошкола, 2004. 236 с.
  6. Bimmel P. Deutschunterricht planen - Arbeit mit Lehrwerkslektionen. München: Goethe-Institut Inter Nationes, 2011. 177 p.
  7. Jenkins E. M. Dimensionen. Magazin 1: Lehrwerk Deutsch als Fremdsprache. München: Max Hueber Verlag, 2006. 73 S.

Author information

Elena Aleksandrovna Loginova

Tyumen State University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • коммуникативная компетенция
  • предтекстовые задания
  • послетекстовые задания
  • аутентичный текст
  • адаптированный текст
  • образовательный процесс
  • communicative competence
  • pre-text assignments
  • post-text assignments
  • authentic text
  • adapted text
  • educational process

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)