• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

PROPER NAMES OF THE BUSINESS OBJECTS AS A DYNAMIC COMPONENT OF ONOMASTIC SPACE (BY THE MATERIAL OF THE CAFÉ NAMES OF THE CITY OF VORONEZH)

Abstract

The article examines the dynamism of the business objects proper names by the material of the café names of the city of Voronezh. The names were grouped into the semantic subgroups which actualize the components of the proposed model for commercial nomination. Comparison of language material of 2010 and 2014 allowed identifying the changes in the quantity and semantics of the name subgroups and in the actualization frequency of the components of the model.

References

  1. Виноградов В. В. Русский язык: Грамматическое учение о слове. 2-е изд. М.: Высшая школа, 1972. 614 с.
  2. Гостева О. В. Коммерческая номинация в аспекте теории коммуникации // Научный вестник Воронежского государственного архитектурно-строительного университета. Сер.: Современные лингвистические и методико-дидактические исследования. 2014. № 1 (21). С. 104-115.
  3. Лапинская И. П., Денисова М. А. Названия тарифных планов как объект нейминга // Актуальные проблемы профессионального образования: подходы и перспективы: материалы 9-ой Междунар. науч.-практ. конф. Воронеж: Научная книга, 2011. С. 159-161.
  4. Лапинская И. П., Денисова М. А. Нейминг в Воронеже как отражение динамического состояния языка (по данным анкетирования) // Инновационные процессы в лингводидактике: сб. науч. тр. / отв. ред. В. А. Федоров. Воронеж, 2014. Вып. 12. С. 14-23.
  5. Лапинская И. П., Денисова М. А. Прецедентные названия в коммерческой номинации // Антропоцентрические науки: инновационный взгляд на образование и развитие личности: материалы II Междунар. науч.-практ. конф. / под. ред. Э. П. Комаровой. Воронеж: Научная книга, 2015. Часть 1. С. 139-140.

Author information

Ol'ga Vladimirovna Gosteva

Voronezh State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • имена собственные бизнес-объектов
  • коммерческая номинация
  • семантика
  • модель коммерческой номинации
  • коммуникация
  • proper names of the business objects
  • commercial nomination
  • semantics
  • model for commercial nomination
  • communication

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)