• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

PROFESSIONALLY ORIENTED TRANSLATOR TRAINING: INTEGRATING DISCIPLINES

Abstract

The article touches on the problem of organizing efficient professional training of the future translators. In this connection the paper examines the formation and development of the linguistic and intercultural competences of the translation department students. According to the authors, integrative approach to teaching linguistic disciplines and disciplines of intercultural orientation is a condition for optimization of their professional training.

References

  1. Библер В. С. Диалог культур: опыт определения // Вопросы философии. 1989. № 6. С. 31-42.
  2. Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти т. М.: Педагогика, 1982. Т. 2. Мышление и речь. 504 с.
  3. Королькова С. А. К вопросу о языковой подготовке переводчиков // Мир образования - образование в мире. 2013. № 3 (51). С. 101-108.
  4. Методические основы подготовки переводчиков: нижегородский опыт: коллект. монография / под общ. ред. В. В. Сдобникова; НГЛУ им. Н. А. Добролюбова. Н. Новгород, 2007. 165 с.

Author information

Tat'yana Aleksandrovna Kolosovskaya

Shadrinsk State Pedagogical Institute

Larisa Valer'evna Solonina

Shadrinsk State Pedagogical Institute

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • перевод
  • профессиональная подготовка
  • лингвистическая компетенция
  • межкультурная компетенция
  • интегративный подход
  • translation
  • professional training
  • linguistic competence
  • intercultural competence
  • integrative approach

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)