• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

THE PECULIARITIES OF REALIZATION OF THE ANDRAGOGY PRINCIPLES IN THE FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract

In the article the principles of andragogy are identified and described. The main peculiarities and difficulties arisen in the realization of these principles in the process of foreign language teaching of adults are revealed and analyzed. The author suggests the possible ways to realize the described principles and gives the examples of their practical use.

References

  1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. СПб.: Питер, 2010. 288 с.
  2. Глейзер Г. Д. Новая Россия: Общее образование и образующееся общество // Педагогика. 2009. № 6. С. 3-12.
  3. Змеев С. И. Применение андрагогических принципов обучения в подготовке и повышении квалификации специалистов // Человек и общество. 2014. № 1 (38). С. 8-14.
  4. Капитанская А. Н. Особенности образования взрослых // Вопросы интернет-образования. М., 2005. № 30. С. 25-29.
  5. Полякова М. В. Особенности образования взрослых // Актуальные проблемы образования: мат-лы первой региональной заочной Интернет-конференции Уральского науч.-образов. центра УрО РАО. Екатеринбург: УрО РАО, 2006. С. 53-58.

Author information

Leisan Yunusovna Khafizova

Kazan National Research Technological University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • принцип
  • андрагогика
  • взрослый обучающийся
  • обучающий
  • реализация
  • иностранный язык
  • principle
  • andragogy
  • adult learner/trainee
  • training
  • realization
  • foreign language

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)