GENRE PECULIARITIES OF THE SHORT STORIES BY S. MAUGHAM (BY THE MATERIAL OF THE SHORT STORY COLLECTION “COSMOPOLITANS”)
Abstract
The article examines genre peculiarities of the small prose by S. Maugham by the example of the short stories from the collection “Cosmopolitans”. The author focuses on genre transformations resulting from the developing in the literature of the XX century process of intermediality and the use of motives typical for the modern and classical Renaissance short story.
References
- Виноградов И. А. О теории новеллы // Вопросы марксистской поэтики. Избранные работы. М.: Советский писатель, 1972. 423 с.
- Глушкова Ю. Н. Категория проспекции и ее нарушение в нарративе новеллы: дисс. … к. филол. н. Челябинск, 2002. 170 c.
- Лебедева О. В. Поэтика новелл Джона Фаулза: автореф. дисс. … к. филол. н. Великий Новгород, 2005. 24 c.
- Моэм У. С. Космополиты. М.: АСТ, 2009. 251 с.
- Эпштейн М. Н. Новелла // Литературный энциклопедический словарь. М.: Советская энциклопедия, 1987. 752 с.
- Maugham W. S. Cosmopolitans. L.: Heron Books, 1970. 302 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 1, 2015.
Keywords
- малая проза
- новелла
- интермедиальность
- синкретичность
- полижанровость
- литературная журналистика
- small prose
- short story
- intermediality
- syncretism
- multi-genre nature
- literary journalism
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC