THE FORMATION OF PROFESSIONAL AND COMMUNICATIVE COMPETENCY BY COMPETENCY-ORIENTED EXERCISES (FROM THE EXPERIENCE OF TEACHING IN A NON-LINGUISTIC INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION)
Abstract
The article examines the issue of the formation of professional and communicative competencies of students of non-linguistic institution of higher education by competency-oriented exercises. The characteristic and the structure of such exercises are shown. The example of a competency-oriented test exercise is given that is directed at the formation and control of the formation of a socio-cultural competency.
References
- Амренова М. М. Компетентностно-ориентированные задания в системе новых образовательных технологий // Профессиональное образование и общество. 2014. № 2 (10). С. 164-166.
- Клюева Г. А. Компетентностно-ориентированные задания: вопросы проектирования // Среднее профессиональное образование. 2012. № 2. С. 30-32.
- Цобор Л. В. Компетентностно-ориентированные задания: структура, содержание, проектирование // Среднее профессиональное образование. 2015. № 3. С. 30-32.
- Яриз О. В., Калугина О. А., Васьбиева Д. Г. Формирование профессионально-коммуникативной компетентности магистрантов в системе высшего экономического образования // Фундаментальные и прикладные исследования кооперативного сектора экономики. 2014. № 4. С. 115-120.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2015.
Keywords
- профессионально-коммуникативная компетентность
- социокультурная компетенция
- компетентностно-ориентированные задания
- межкультурная коммуникация
- professional and communicative competency
- socio-cultural competency
- competency-oriented exercises
- cross-cultural communication
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC