• Original research article
  • October 1, 2015
  • Open access

THE FORMATION OF PROFESSIONAL AND COMMUNICATIVE COMPETENCY BY COMPETENCY-ORIENTED EXERCISES (FROM THE EXPERIENCE OF TEACHING IN A NON-LINGUISTIC INSTITUTE OF HIGHER EDUCATION)

Abstract

The article examines the issue of the formation of professional and communicative competencies of students of non-linguistic institution of higher education by competency-oriented exercises. The characteristic and the structure of such exercises are shown. The example of a competency-oriented test exercise is given that is directed at the formation and control of the formation of a socio-cultural competency.

References

  1. Амренова М. М. Компетентностно-ориентированные задания в системе новых образовательных технологий // Профессиональное образование и общество. 2014. № 2 (10). С. 164-166.
  2. Клюева Г. А. Компетентностно-ориентированные задания: вопросы проектирования // Среднее профессиональное образование. 2012. № 2. С. 30-32.
  3. Цобор Л. В. Компетентностно-ориентированные задания: структура, содержание, проектирование // Среднее профессиональное образование. 2015. № 3. С. 30-32.
  4. Яриз О. В., Калугина О. А., Васьбиева Д. Г. Формирование профессионально-коммуникативной компетентности магистрантов в системе высшего экономического образования // Фундаментальные и прикладные исследования кооперативного сектора экономики. 2014. № 4. С. 115-120.

Author information

Ol'ga Anatol'evna Kalugina

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2015.

Keywords

  • профессионально-коммуникативная компетентность
  • социокультурная компетенция
  • компетентностно-ориентированные задания
  • межкультурная коммуникация
  • professional and communicative competency
  • socio-cultural competency
  • competency-oriented exercises
  • cross-cultural communication

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)