• Original research article
  • October 1, 2015
  • Open access

ORGANIZING THE STUDENTS’ AUTONOMOUS WORK AT A NON-LINGUISTIC HIGHER SCHOOL

Abstract

The article discusses the problem of organizing the autonomous work of non-linguistic students on a foreign language. The author summarizes the goals of the future bachelors’ autonomous work aimed at foreign language acquisition. The paper presents the ways to organize the autonomous work and shows the role of a teacher in the improvement of this process.

References

  1. Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). М.: ИПК МГЛУ «Рема», 2011. 30 c.
  2. Программа учебной дисциплины «Английский язык» / сост.: Л. В. Дудник, Т. С. Путиловская; Гос. ун-т управл. М., 2011. 78 c.
  3. Путиловская Т. С. Концепция обучения иностранным языкам в управленческом образовании: монография / Гос. ун-т управл. М., 2014. 107 с.
  4. Салынская Т. В. Об опыте преподавания курса «Публичное выступление на английском языке» в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 8. Ч. 1. С. 169-171.

Author information

Tat'yana Vladimirovna Salynskaya

State University of Management, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2015.

Keywords

  • самостоятельная работа
  • анкетирование
  • мотивация
  • знания
  • навыки
  • умения
  • компетенции
  • autonomous work
  • questioning
  • motivation
  • knowledge
  • skills
  • abilities
  • competences

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)