POTENTIALS OF AN ESSAY AS A FORM OF AUTONOMOUS WORK IN THE FORMATION OF STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE
Abstract
The article analyzes the potentials of an essay as a form of students’ autonomous work. The author makes a comparison with an exploratory synopsis genre, identifies the peculiarities of an essay as a synthetic type of research requiring the combination of scientific character and autonomy, manifesting individuality. The paper formulates the basic requirements for the works in an essay genre, summarizes the author’s personal experience of teaching the disciplines “Russian language and culture of speech” and “Rhetoric”.
References
- Белокурова С. П. Словарь литературоведческих терминов. СПб.: Паритет, 2007. 320 с.
- Карнаух Н. Л. Сочинение-эссе в системе литературного образования старшеклассников: автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2001. 192 с.
- Лямзина Т. Ю. Жанр эссе (К проблеме формирования теории) [Электронный ресурс]. URL: http://psujourn.narod.ru/ lib/liamzina_essay.htm (дата обращения: 01.08.2015).
- Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4. С. 97-104.
- Хан О. Н. Становление коммуникативной компетентности в процессе реферативно-исследовательской работы студентов при изучении дисциплины «Русский язык и культура речи» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 10 (40). Ч. I. C. 206-208.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2015.
Keywords
- коммуникативная компетентность
- самостоятельная работа
- эссе
- рефлексия
- русский язык и культура речи
- риторика
- communicative competence
- autonomous work
- essay
- reflection
- Russian language and culture of speech
- rhetoric
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC