CERTAIN ASPECTS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT A NON-LINGUISTIC HIGHER SCHOOL FROM THE VIEWPOINT OF SYNERGETIC APPROACH
Abstract
The article examines the problem of modeling the conditions for the self-development of students’ personality at the foreign language lessons at a non-linguistic higher school from the viewpoint of synergetic approach. The author discusses such issues as improving the quality of educational process, the role of a teacher and students, the specifics of working with the logical-semantic models and concept cards.
References
- Буданов В. Г. Концепция естественнонаучного образования гуманитариев: эволюционно-синергетический подход // Высшее образование в России. 1994. № 4. С. 16-21.
- Валькова Г., Зайнуллина Ф., Штейнберг В. Логико-смысловые модели - дидактическая многомерная технология // Директор школы. 2009. № 1. С. 49-54.
- Виненко В. Г. Синергетика в школе // Педагогика. 1997. № 2. С. 55-60.
- Зеер Э. Ф. Профессионально-образовательное пространство личности: синергетический подход // Образование и наука: Известия Уральского отделения РАО. 2003. № 5. С. 79-90.
- Ламзин С. А. Методические принципы как основа теории обучения иностранным языкам: синергетический аспект: дисс.. д. пед. н. Рязань, 2002. 363 c.
- Хакен Г. Синергетика: Иерархии неустойчивостей в самоорганизующихся системах и устройствах; пер. с англ. М.: Мир, 1985. 423 с.
- Штейнберг В. Э. Дидактические многомерные инструменты. Теория, методика, практика. М.: Народное образование, 2002. 304 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- синергетический подход
- формирование профессиональной компетенции
- обучение иностранному языку
- логико-смысловая модель
- саморазвитие личности
- synergetic approach
- forming professional competence
- foreign language teaching
- logical-semantic model
- self-development of a personality
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC