• Original research article
  • November 1, 2015
  • Open access

GENDER PECULIARITIES OF VERBAL BEHAVIOUR OF THE REPRESENTATIVES OF SCHOOL ADMINISTRATION IN THE GREETINGS POSTED ON THE SITES OF THE BRITISH EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Abstract

The article analyzes gender peculiarities of the authors of the principals’ greetings posted on the English-language sites of the British educational institutions. These greetings are a kind of advertisement of an educational institution and come out as the small texts the pragmatic orientation of which clearly represents the influence of gender factor. Having examined the sampling compiled from the mentioned texts the researcher identified and systematized the gender markers of the communicants taking into account both the verbal behaviour of the greetings authors and the specifics of the target audience.

References

  1. Акуличева В. В. Гендерные характеристики рекламного текста (на материале французского языка): автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2008. 26 с.
  2. Воронцов Д. В. Современные подходы к определению понятия «гендер» в социальной психологии // Вестник ОГУ. 2002. № 8. С. 97-101.
  3. Харьковская А. А. Виртуальные «визитные карточки» современных американских и британских школ: опыт дискурс-анализа // Актуальные проблемы английского языкознания: сб. науч. статей к юбилею профессора О. В. Александровой / под ред. Т. А. Комовой, Д. С. Мухортова. М.: МАКС Пресс, 2012. С. 383-391.
  4. Харьковская А. А. Когнитивные аспекты эволюции гендерных маркеров в английском языке // Вестник СамГУ. Лингвистика. 1999. № 1. С. 25-28.
  5. http://www.bizhit.ru/index/polzovateli_interneta_v_mire/0-404 (дата обращения: 30.06.2015).
  6. http://www.edumagazine.net/index.php?catid=35:job&id=866:2012-01-04-22-48-46&Itemid=54&option=com_content& view=article (дата обращения: 29.06.2015).

Author information

Yuliya Aleksandrovna Gatina

Samara State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2015.

Keywords

  • гендер
  • интернет-коммуникация
  • рекламный дискурс
  • образовательный дискурс
  • речевое поведение
  • малоформатный текст
  • gender
  • Internet-communication
  • advertising discourse
  • educational discourse
  • verbal behaviour
  • small text

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)