STUDENTS’ PROJECT ACTIVITY AND DEVELOPING THE AUTONOMOUS WORK SKILLS IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSES
Abstract
The article analyzes the role of project activity in developing the autonomous work skills in the foreign language classes. The mentioned skills are one of the indicators of the level of professional competence of a graduate. The paper provides an example of educational project and discusses the non-traditional forms of supervising autonomous work of the students implementing project activity. The authors identify the related difficulties which a foreign language teacher comes across.
References
- Бородулина М. К., Карлин А. Л., Лурье А. С. и др. Обучение иностранному языку как специальности (немецкий язык): учеб. пособие. Изд-е 2-е, испр. М.: Высшая школа, 1982. 255 с.
- Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе. М.: Просвещение, 1991. 223 с.
- Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / под ред. Е. С. Полат. М.: Академия, 2002. 272 с.
- Пидкасистый П. И., Фридман Л. М., Гарунов М. Г. Психолого-дидактический справочник преподавателя высшей школы. М.: Педагогическое общество России, 1999. 354 с.
- Полат Е. С., Бухаркина М. Ю. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие. М.: Академия, 2007. 368 с.
- Уваров А. Ю. Кооперация в обучении: групповая работа: учеб.-метод. пособие. М.: Изд-во МИРОС, 2001. 224 с.
- Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Course Book. Pre-Intermediate. Harlow - Essex: Longman, 2002. 160 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- проектная деятельность
- междисциплинарный учебный проект
- профессиональная компетентность
- самостоятельная работа
- эффект синергии
- модульно-рейтинговая система оценки
- project activity
- interdisciplinary educational project
- professional competence
- autonomous work
- synergy effect
- modular and rating system
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC