REPRESENTATION OF A TOPONYMIC OBJECT IN THE ADVERTISING DISCOURSE (MULTIMODAL ASPECT BY THE EXAMPLE OF THE ENGLISH TOURIST ADVERTISING)
Abstract
The article examines the specifics of representation of a toponymic object in the British domestic tourist advertising at the multimodal (verbal and visual) level. The set of stylistic devices is limited: emotive epithets prevail, the metaphors are single. The visual component is in harmony with the linguistic: pastoral photo-landscapes, natural colours. This kind of advertising represents English mentality, English system of values the essentials of which are the personal space, visual restraint, love for animals and nature.
References
- Баранов А. Н., Добровольский Д. О. Метафора и стереотип (на материале метафорических осмыслений России и ГДР в СМИ) // Стереотипы в языке, коммуникации и культуре: сб. статей / сост. и отв. ред. Л. Л. Федорова. М.: РГГУ, 2009. С. 315-335.
- Ирисханова О. К. Полимодальность в социокогнитивном освещении: семиотика плаката // Когнитивные исследования языка / гл. ред. серии Н. Н. Болдырев; Ин-т языкознания РАН. Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г. Р. Державина, 2012. С. 63-66.
- Ларина Т. В. Англичане и русские: язык, культура, коммуникация. М.: Языки славянских культур, 2013. 360 с.
- Овчинников В. Корни дуба // Роман-газета. 1987. № 4. 80 с.
- Психология рекламной деятельности: учебное пособие / составитель О. Ю. Гусева. Н. Новгород: НГЛУ им. Н. А. Добролюбова, 2006. 195 с.
- Самохина Т. С. Они и мы: Америка, Англия, Россия. М.: Национальный книжный центр, 2012. 184 с.
- Тумский С. В. Концептуальное картирование эксплицитных и имплицитных средств воздействия в рекламном тексте (на материале англоязычной мультимодальной печатной рекламы): автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2015. 23 с.
- Филиппова М. М. Ирония и сарказм в английском языке и культуре. М.: МАКС Пресс, 2005. 102 с.
- Dyrham Park - Visitor Information [Электронный ресурс]. URL: http://www.nationaltrust.org.uk/dyrham-park/ (дата обращения: 03.08.2015).
- Escot Gardens, Maze and Park [Электронный ресурс]. URL: http://www.farmstay.co.uk/attraction/escot-ottery-st-mary-devon-ex-lu-escot-gardens-maze-and-park-191/ (дата обращения: 03.08.2015).
- Forceville Ch. Pictorial Metaphor in Advertisements // Metaphor and Symbolic Activity. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1994. № 9 (1). P. 1-29.
- Harlech Castle [Электронный ресурс]. URL: http://www.exploring-castles.com/harlech_castle.html (дата обращения: 03.08.2015).
- Knowles E. Oxford Dictionary of Phrase and Fable. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006. 805 p.
- Krasovska E. Metonymy and Figurative Thinking: A Cognitive Stylistic Approach: A Summary of Doctoral Thesis for Acquisition of the PhD Degree in Arts, Theory of Culture. Riga: Latvian Academy of Culture, 2013. 90 p.
- Naciscione A. Stylistic Use of Phraseological Units in Discourse. Amsterdam - Philadelphia: John Benjamins, 2010. 292 p.
- Orchard Tea Garden [Электронный ресурс]. URL: http://www.orchard-grantchester.com/ (дата обращения: 03.08.2015).
- Steep Holm [Электронный ресурс]. URL: http://www.steepholm.org.uk/getting_to_steep_holm.html (дата обращения: 03.08.2015).
- The UK's Top 10 Natural Wonders [Электронный ресурс]. URL: http://www.talktalk.co.uk/travel/uk_breaks/features/top-10-natural-wonders-of-the-uk.html (дата обращения: 21.08.2015).
- Visit the Chilterns [Электронный ресурс]. URL: http://www.visitchilterns.co.uk/ (дата обращения: 03.08.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- топоним
- внутренняя туристическая реклама
- мультимодальный (вербально-визуальный) аспект
- национальный менталитет
- Англия
- эмотивный эпитет
- метафора
- toponym
- domestic tourist advertising
- multimodal (verbal and visual) aspect
- national mentality
- England
- emotive epithet
- metaphor
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC