• Original research article
  • November 1, 2015
  • Open access

REPRESENTATION OF A TOPONYMIC OBJECT IN THE ADVERTISING DISCOURSE (MULTIMODAL ASPECT BY THE EXAMPLE OF THE ENGLISH TOURIST ADVERTISING)

Abstract

The article examines the specifics of representation of a toponymic object in the British domestic tourist advertising at the multimodal (verbal and visual) level. The set of stylistic devices is limited: emotive epithets prevail, the metaphors are single. The visual component is in harmony with the linguistic: pastoral photo-landscapes, natural colours. This kind of advertising represents English mentality, English system of values the essentials of which are the personal space, visual restraint, love for animals and nature.

References

  1. Баранов А. Н., Добровольский Д. О. Метафора и стереотип (на материале метафорических осмыслений России и ГДР в СМИ) // Стереотипы в языке, коммуникации и культуре: сб. статей / сост. и отв. ред. Л. Л. Федорова. М.: РГГУ, 2009. С. 315-335.
  2. Ирисханова О. К. Полимодальность в социокогнитивном освещении: семиотика плаката // Когнитивные исследования языка / гл. ред. серии Н. Н. Болдырев; Ин-т языкознания РАН. Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г. Р. Державина, 2012. С. 63-66.
  3. Ларина Т. В. Англичане и русские: язык, культура, коммуникация. М.: Языки славянских культур, 2013. 360 с.
  4. Овчинников В. Корни дуба // Роман-газета. 1987. № 4. 80 с.
  5. Психология рекламной деятельности: учебное пособие / составитель О. Ю. Гусева. Н. Новгород: НГЛУ им. Н. А. Добролюбова, 2006. 195 с.
  6. Самохина Т. С. Они и мы: Америка, Англия, Россия. М.: Национальный книжный центр, 2012. 184 с.
  7. Тумский С. В. Концептуальное картирование эксплицитных и имплицитных средств воздействия в рекламном тексте (на материале англоязычной мультимодальной печатной рекламы): автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2015. 23 с.
  8. Филиппова М. М. Ирония и сарказм в английском языке и культуре. М.: МАКС Пресс, 2005. 102 с.
  9. Dyrham Park - Visitor Information [Электронный ресурс]. URL: http://www.nationaltrust.org.uk/dyrham-park/ (дата обращения: 03.08.2015).
  10. Escot Gardens, Maze and Park [Электронный ресурс]. URL: http://www.farmstay.co.uk/attraction/escot-ottery-st-mary-devon-ex-lu-escot-gardens-maze-and-park-191/ (дата обращения: 03.08.2015).
  11. Forceville Ch. Pictorial Metaphor in Advertisements // Metaphor and Symbolic Activity. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1994. № 9 (1). P. 1-29.
  12. Harlech Castle [Электронный ресурс]. URL: http://www.exploring-castles.com/harlech_castle.html (дата обращения: 03.08.2015).
  13. Knowles E. Oxford Dictionary of Phrase and Fable. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006. 805 p.
  14. Krasovska E. Metonymy and Figurative Thinking: A Cognitive Stylistic Approach: A Summary of Doctoral Thesis for Acquisition of the PhD Degree in Arts, Theory of Culture. Riga: Latvian Academy of Culture, 2013. 90 p.
  15. Naciscione A. Stylistic Use of Phraseological Units in Discourse. Amsterdam - Philadelphia: John Benjamins, 2010. 292 p.
  16. Orchard Tea Garden [Электронный ресурс]. URL: http://www.orchard-grantchester.com/ (дата обращения: 03.08.2015).
  17. Steep Holm [Электронный ресурс]. URL: http://www.steepholm.org.uk/getting_to_steep_holm.html (дата обращения: 03.08.2015).
  18. The UK's Top 10 Natural Wonders [Электронный ресурс]. URL: http://www.talktalk.co.uk/travel/uk_breaks/features/top-10-natural-wonders-of-the-uk.html (дата обращения: 21.08.2015).
  19. Visit the Chilterns [Электронный ресурс]. URL: http://www.visitchilterns.co.uk/ (дата обращения: 03.08.2015).

Author information

Irina Alexandrovna Kondakova

Vyatka State University of Humanities

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2015.

Keywords

  • топоним
  • внутренняя туристическая реклама
  • мультимодальный (вербально-визуальный) аспект
  • национальный менталитет
  • Англия
  • эмотивный эпитет
  • метафора
  • toponym
  • domestic tourist advertising
  • multimodal (verbal and visual) aspect
  • national mentality
  • England
  • emotive epithet
  • metaphor

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)