• Original research article
  • November 1, 2015
  • Open access

THE ORGANIZATION OF THE STUDENTS’ INDEPENDENT WORK OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES IN TEACHING THE ENGLISH AND GERMAN LANGUAGES: FROM THE LECTURERS’ EXPERIENCE OF PENZA STATE UNIVERSITY

Abstract

The article discusses the question how to organize an independent work of students of non-linguistic specialties on the subject “Foreign Language” and thus to compensate insufficient quantity of hours, allowed for in-class learning. The effective forms of organizing the independent work are considered. The examples from the lecturers’ experience of the Penza State University are given.

References

  1. Бордовская Н. В., Реан А. А. Психология и педагогика. СПб.: Питер, 2002. 432 с.
  2. Зимняя И. А. Педагогическая психология: учебник. Изд-е 2-е, доп., испр. и перераб. М.: Логос, 2001. 384 с.
  3. Новейший философский словарь / сост. А. А. Грицанов. Минск: Изд. В. М. Скакун, 1999. 896 с.
  4. Психологический словарь / под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. Изд-е 2-е, перераб. и доп. М.: Педагогика-Пресс, 1998. 440 с.
  5. Рогозинский В. М. Азбука педагогического труда. М.: Просвещение, 1990. 125 с.
  6. Скаткин М. Н. Проблемы современной дидактики. Изд-е 2-е. М.: Педагогика, 1984. 95 с.

Author information

Svetlana Viktorovna Kuznetsova

Penza State University

Natal'ya Vladimirovna Starostina

Penza State University

Evgeniya Valer'evna Shepeleva

Penza State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2015.

Keywords

  • самостоятельная работа
  • дисциплина «Иностранный язык»
  • организация научно-исследовательской самостоятельной работы
  • проектная методика
  • электронный учебник
  • independent work
  • subject “Foreign Language”
  • the organization of a research independent work
  • project methodology
  • electronic text-book

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)