THE ORGANIZATION OF THE STUDENTS’ INDEPENDENT WORK OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES IN TEACHING THE ENGLISH AND GERMAN LANGUAGES: FROM THE LECTURERS’ EXPERIENCE OF PENZA STATE UNIVERSITY
Abstract
The article discusses the question how to organize an independent work of students of non-linguistic specialties on the subject “Foreign Language” and thus to compensate insufficient quantity of hours, allowed for in-class learning. The effective forms of organizing the independent work are considered. The examples from the lecturers’ experience of the Penza State University are given.
References
- Бордовская Н. В., Реан А. А. Психология и педагогика. СПб.: Питер, 2002. 432 с.
- Зимняя И. А. Педагогическая психология: учебник. Изд-е 2-е, доп., испр. и перераб. М.: Логос, 2001. 384 с.
- Новейший философский словарь / сост. А. А. Грицанов. Минск: Изд. В. М. Скакун, 1999. 896 с.
- Психологический словарь / под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. Изд-е 2-е, перераб. и доп. М.: Педагогика-Пресс, 1998. 440 с.
- Рогозинский В. М. Азбука педагогического труда. М.: Просвещение, 1990. 125 с.
- Скаткин М. Н. Проблемы современной дидактики. Изд-е 2-е. М.: Педагогика, 1984. 95 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- самостоятельная работа
- дисциплина «Иностранный язык»
- организация научно-исследовательской самостоятельной работы
- проектная методика
- электронный учебник
- independent work
- subject “Foreign Language”
- the organization of a research independent work
- project methodology
- electronic text-book
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC