SPEECH CULTURE IN THE MIRROR OF FINAL COMPOSITION
Abstract
In the article the results of the final composition introduced from the academic year 2014/2015 to assess the level of speech culture of school-leavers are analyzed. The comparative analysis of the marks of compositions given by regional experts on the one hand, and on the other hand - by university experts is carried out. By the specific examples the main problem areas reflected in these works are characterized.
References
- Критерии оценивания итогового сочинения организациями, реализующими образовательные программы среднего общего образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.fipi.ru/sites/default/files/file/itog_soch/kriterii_ sochinenie_schools.pdf (дата обращения: 26.05.2015).
- Методические рекомендации для экспертов, участвующих в проверке итогового сочинения (изложения) [Электронный ресурс] / Федеральная служба по надзору в образовании и науке. М., 2014. 75 с. URL: http://fipi.ru/ sites/default/files/file/itog_soch/metod_rekomendacii_experts.pdf (дата обращения: 26.05.2015).
- Рекомендуемые критерии оценивания итогового сочинения организациями, реализующими образовательные программы высшего образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.fipi.ru/sites/default/files/file/rekom_ kriterii_dlya_vuzov.pdf (дата обращения: 26.05.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- филологическое образование
- русский язык и литература
- речевая культура
- итоговое сочинение
- критерии оценки
- типичные речевые и грамматические ошибки
- philological education
- the Russian language and literature
- speech culture
- final composition
- evaluation criteria
- typical speech and grammatical errors
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC