• Original research article
  • November 1, 2015
  • Open access

PREVENTION OF GRAMMATICAL MISTAKES IN FOREIGN AUDIENCE (BY THE EXAMPLE OF ARABIC-SPEAKING STUDENTS)

Abstract

The article presents the attempt of the prevention of grammatical mistakes in the speech of the Arabic-speaking students. The aims and objectives of planning for speech training in Russian as a foreign language are determined, and the exercises, based on the different types of communication in the phrase and promoting the mastery of the Russian language grammatical rules, are developed.

References

  1. Акишина А. А., Каган О. Е. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного. М.: Русский язык, 2008. 255 с.
  2. Александрова А. Ю. Проблемы обучения арабов русскому письму // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. СПб., 2008. № 77. С. 237-241.
  3. Леонтьев А. А. Язык не должен быть «чужим» // Этнопсихолингвистические аспекты преподавания иностранных языков. Конспект лекций для слушателей ФПК. М.: ММА им. И. М. Сеченова; Институт языкознания РАН, 1996. С. 41-47.
  4. Сабаткоев Р. В., Михайлов М. М., Барцева З. Ф. Русский язык для национальных школ. VIII-IX классы. СПб.: Просвещение, 1993. 289 с.
  5. Цапко Т. П. О некоторых проблемах интерференции при обучении русскому языку как иностранному // Русский язык и литература в школе и в вузе: проблемы изучения и преподавания: сб. науч. тр. Горловка: Изд-во ГГПИИЯ, 2012. С. 321-326.

Author information

Emma Ladinovna Kokova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov, Nalchik

Elena Ivanovna Gorbulinskaya

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov, Nalchik

Zaurizat Khasanovna Dzhankhotova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov, Nalchik

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2015.

Keywords

  • интерференция
  • типы ошибок
  • иностранная аудитория
  • виды связи
  • тренировочные упражнения
  • синтаксические явления
  • interference
  • types of mistakes
  • foreign audiences
  • types of communication
  • training exercises
  • syntactic phenomena

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)