PREVENTION OF GRAMMATICAL MISTAKES IN FOREIGN AUDIENCE (BY THE EXAMPLE OF ARABIC-SPEAKING STUDENTS)
Abstract
The article presents the attempt of the prevention of grammatical mistakes in the speech of the Arabic-speaking students. The aims and objectives of planning for speech training in Russian as a foreign language are determined, and the exercises, based on the different types of communication in the phrase and promoting the mastery of the Russian language grammatical rules, are developed.
References
- Акишина А. А., Каган О. Е. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного. М.: Русский язык, 2008. 255 с.
- Александрова А. Ю. Проблемы обучения арабов русскому письму // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. СПб., 2008. № 77. С. 237-241.
- Леонтьев А. А. Язык не должен быть «чужим» // Этнопсихолингвистические аспекты преподавания иностранных языков. Конспект лекций для слушателей ФПК. М.: ММА им. И. М. Сеченова; Институт языкознания РАН, 1996. С. 41-47.
- Сабаткоев Р. В., Михайлов М. М., Барцева З. Ф. Русский язык для национальных школ. VIII-IX классы. СПб.: Просвещение, 1993. 289 с.
- Цапко Т. П. О некоторых проблемах интерференции при обучении русскому языку как иностранному // Русский язык и литература в школе и в вузе: проблемы изучения и преподавания: сб. науч. тр. Горловка: Изд-во ГГПИИЯ, 2012. С. 321-326.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2015.
Keywords
- интерференция
- типы ошибок
- иностранная аудитория
- виды связи
- тренировочные упражнения
- синтаксические явления
- interference
- types of mistakes
- foreign audiences
- types of communication
- training exercises
- syntactic phenomena
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC