• Original research article
  • November 1, 2015
  • Open access

SPECIFICS OF PRESENTING SCIENTIFIC INFORMATION IN THE ENGLISH TEXT: LINGUO-DIDACTIC ASPECT

Abstract

The article describes the characteristics of the scientific textual material which should be taken into account on developing a course of English for the magistrands and post-graduate students. The author suggests considering the peculiarities of the levels of processing and presentation of scientific information in the text and the corresponding types of logical techniques to process and present scientific information.

References

  1. Данилевская Н. В. Вариативные повторы как средство развёртывания научного текста: монография. Пермь: Изд-во Пермского гос. ун-та, 1992. 144 с.
  2. Комарова Ю. А. О принципах обучения в интенсивном курсе иностранного языка для научных работников // Иностранные языки. Герценовские чтения: мат-лы конференции. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2000. С. 123-124.
  3. Красных В. В. Структура коммуникации в свете лингво-когнитивного подхода: автореф. дисс. … д. филол. н. М., 1999. 64 с.
  4. Михайлова Е. В. Интертекстуальность в научном дискурсе (на материале статей): автореф. дисс. … к. филол. н. Волгоград, 1999. 21 с.
  5. Prelli L. J. A Rhetoric of Science: Inventing Scientific Discourse. Columbia, SC: University of South Carolina Press, 1989. 331 р.

Author information

Yuliya Aleksandrovna Komarova

Herzen State Pedagogical University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2015.

Keywords

  • уровень обработки и презентации научной информации в тексте
  • логические приёмы
  • диалогичность научной речи
  • обучение иноязычной научной речи
  • level of processing and presentation of scientific information in the text
  • logical techniques
  • dialogic nature of scientific speech
  • teaching foreign scientific speech

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)