STRUCTURAL ANALYSIS OF BRAND NOMINATIONS WITH INITIAL COMPONENT i
Abstract
The article sets the goal to consider the brandnames of the Apple company with the initial component i from the standpoint of their structural peculiarities. It is shown that the vocabulary under consideration is presented by all main types of nominations in structural relation: simple, complex, combinations and contractions, in the framework of which the most productive models of formation of the considered lexical units are highlighted.
References
- Стадульская Н. А. Товарные знаки в языке и внеязыковой действительности Великобритании и США: дисс. … д. филол. н. Пятигорск, 2014. 367 с.
- Ткачева Л. Б. Основные закономерности английской терминологии. Томск: Изд-во Томского ун-та, 1987. 200 с.
- Цапенко А. М., Данилина Е. А. Товарный знак в системе брендинга информационных технологий. М.: Патент, 2007. 63 с.
- Шевченко Д. А. Реклама. Маркетинг. PR: учеб.-справ. пособие. М.: РГГУ, 2014. 639 с.
- Apple Trademark List [Электронный ресурс]. URL: http://www.apple.com/legal/intellectual-property/trademark/appletmlist.html (дата обращения: 10.10.2015).
- One on One: Ken Segall, the Man Who Put the ‘i’ in iMac [Электронный ресурс]. URL: http://bits.blogs.nytimes.com/ 2012/07/06/ken-segall-insanely-simple/?_r=0 (дата обращения: 10.10.2015).
- Steve Jobs introduces the Original iMac [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oxwmF0OJ0vg (дата обращения: 10.10.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 30, 2015.
Keywords
- компания Apple
- информационные технологии
- компьютерная лексика
- словесный товарный знак
- бренд
- брендовая номинация
- бренднейминг
- Apple company
- information technologies
- computer vocabulary
- word trademark
- brand
- brand nomination
- brand naming
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC