• Original research article
  • November 30, 2015
  • Open access

STRUCTURAL ANALYSIS OF BRAND NOMINATIONS WITH INITIAL COMPONENT i

Abstract

The article sets the goal to consider the brandnames of the Apple company with the initial component i from the standpoint of their structural peculiarities. It is shown that the vocabulary under consideration is presented by all main types of nominations in structural relation: simple, complex, combinations and contractions, in the framework of which the most productive models of formation of the considered lexical units are highlighted.

References

  1. Стадульская Н. А. Товарные знаки в языке и внеязыковой действительности Великобритании и США: дисс. … д. филол. н. Пятигорск, 2014. 367 с.
  2. Ткачева Л. Б. Основные закономерности английской терминологии. Томск: Изд-во Томского ун-та, 1987. 200 с.
  3. Цапенко А. М., Данилина Е. А. Товарный знак в системе брендинга информационных технологий. М.: Патент, 2007. 63 с.
  4. Шевченко Д. А. Реклама. Маркетинг. PR: учеб.-справ. пособие. М.: РГГУ, 2014. 639 с.
  5. Apple Trademark List [Электронный ресурс]. URL: http://www.apple.com/legal/intellectual-property/trademark/appletmlist.html (дата обращения: 10.10.2015).
  6. One on One: Ken Segall, the Man Who Put the ‘i’ in iMac [Электронный ресурс]. URL: http://bits.blogs.nytimes.com/ 2012/07/06/ken-segall-insanely-simple/?_r=0 (дата обращения: 10.10.2015).
  7. Steve Jobs introduces the Original iMac [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oxwmF0OJ0vg (дата обращения: 10.10.2015).

Author information

Sergei Viktorovich Bogomolov

Omsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: November 30, 2015.

Keywords

  • компания Apple
  • информационные технологии
  • компьютерная лексика
  • словесный товарный знак
  • бренд
  • брендовая номинация
  • бренднейминг
  • Apple company
  • information technologies
  • computer vocabulary
  • word trademark
  • brand
  • brand nomination
  • brand naming

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)