METHODOLOGICAL BASICS OF EARLY TEACHING A FOREIGN LANGUAGE IN ADULT EDUCATION
Abstract
The article is devoted to the problem of foreign language education of adults. The aim of the paper is to substantiate the application of methodological basics of theory and practice of an early teaching of a foreign language in adult education. The possibilities of the formation of language skills and the development of speech skills of adults with the use of methods and techniques, recommended for the teaching of preschoolers and junior pupils, are shown.
References
- Амонашвили Ш. А. Школа жизни: трактат о начальной ступени образования, основанной на принципах гуманно-личностной педагогики. М.: Изд. дом Шалвы Амонашвили, 2000. 141 с.
- Змеев С. И. Технология обучения взрослых. М.: Издательский центр «Академия», 2002. 128 с.
- Панина Т. С. Современные способы активизации обучения: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2007. 176 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 30, 2015.
Keywords
- иноязычное образование взрослых
- раннее обучение иностранному языку
- методы и приемы
- андрагогика
- формирование языковых навыков
- развитие речевых умений
- foreign language education for adults
- early teaching of a foreign language
- methods and techniques
- andragogy
- the formation of the language skills
- the development of speech skills
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC