• Original research article
  • November 30, 2015
  • Open access

ASPECTS OF TEACHING BUSINESS ENGLISH TO UNDERGRADUATES OF NON-LANGUAGE FACULTIES

Abstract

The article is devoted to the issues of teaching the discipline “Business Foreign Language” to the undergraduates of non-language faculties. In the work the notions “professional and business communication” and “communicative competence” are revealed. The topicality of the application of role games, conversations and video-materials in class is highlighted. All this gives students an opportunity to become participants of foreign-language environment that is as much as possible close to real life situations outside an educational institution.

References

  1. Раицкая Л. К. Методы активного обучения языку профессии в магистратуре (на примере кейс стади) // Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку и переводу в вузе: мат-лы Междунар. конф. М.: РУДН, 2008. С. 239-243.
  2. Степанова М. М. Формирование компетенции делового общения на иностранном языке в магистратуре неязыкового вуза // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. Гуманитарные и общественные науки. 2013. № 172. С. 108-113.

Author information

Elena Valentinovna Lopatina

Ufa State Petroleum Technological University

About this article

Publication history

  • Published: November 30, 2015.

Keywords

  • профессиональное и деловое общение
  • коммуникативная компетенция
  • тематические диалоги
  • письменная коммуникация
  • лексико-грамматический материал
  • коммуникативно ориентированные упражнения
  • представление презентаций
  • professional and business communication
  • communicative competence
  • thematic dialogues
  • written communication
  • lexico-grammatical material
  • communicatively oriented exercises
  • showing presentations

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)