ASPECTS OF TEACHING BUSINESS ENGLISH TO UNDERGRADUATES OF NON-LANGUAGE FACULTIES
Abstract
The article is devoted to the issues of teaching the discipline “Business Foreign Language” to the undergraduates of non-language faculties. In the work the notions “professional and business communication” and “communicative competence” are revealed. The topicality of the application of role games, conversations and video-materials in class is highlighted. All this gives students an opportunity to become participants of foreign-language environment that is as much as possible close to real life situations outside an educational institution.
References
- Раицкая Л. К. Методы активного обучения языку профессии в магистратуре (на примере кейс стади) // Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку и переводу в вузе: мат-лы Междунар. конф. М.: РУДН, 2008. С. 239-243.
- Степанова М. М. Формирование компетенции делового общения на иностранном языке в магистратуре неязыкового вуза // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. Гуманитарные и общественные науки. 2013. № 172. С. 108-113.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 30, 2015.
Keywords
- профессиональное и деловое общение
- коммуникативная компетенция
- тематические диалоги
- письменная коммуникация
- лексико-грамматический материал
- коммуникативно ориентированные упражнения
- представление презентаций
- professional and business communication
- communicative competence
- thematic dialogues
- written communication
- lexico-grammatical material
- communicatively oriented exercises
- showing presentations
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC