• Original research article
  • November 30, 2015
  • Open access

COMMUNICATIVE AND PRAGMATIC PECULIARITIES OF THE CORPORATE ELECTRONIC PRESENTATIONS (BY THE MATERIAL OF THE GERMAN LANGUAGE)

Abstract

The article examines communicative and pragmatic peculiarities of the German corporate electronic presentations. The author defines electronic presentation as a multi-code text. Corporate presentation aims to influence the audience, to motivate for the certain emotions and actions. In this connection the researcher analyzes the verbal and non-verbal means used in the German companies’ presentations to influence the audience most efficiently.

References

  1. Махортова Т. Ю. Специфика перевода PowerPoint-презентации как поликодового текста // Homo Loquens (Вопросы лингвистики и транслятологии). Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2015. Вып. 8. С. 31-39.
  2. Сонин А. Г. Экспериментальное исследование поликодовых текстов: основные направления // Вопросы языкознания. 2005. № 6. С. 115-123.
  3. Чернявская В. Е. Какие текстовые границы нужны лингвисту? Поликодовые и гибридные тексты [Электронный ресурс] // Стил. 2008. С. 105-120. URL: http://www.rastko.rs/filologija/stil/2008/09Cernjavska.pdf (дата обращения: 01.09.2015).

Author information

Tat'yana Yur'evna Makhortova

Volgograd State University

About this article

Publication history

  • Published: November 30, 2015.

Keywords

  • электронная презентация
  • PowerPoint-презентация
  • поликодовый текст
  • лингвопрагматические характеристики корпоративной презентации
  • прагматическое воздействие электронной презентации
  • взаимодействие вербального и невербального компонентов
  • electronic presentation
  • Power Point presentation
  • multi-code text
  • linguo-pragmatic characteristics of a corporate presentation
  • pragmatic influence of electronic presentation
  • interaction of verbal and non-verbal components

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)