MODERN INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION IN THE MEDIA SPACE: TOOLS AND OPTIMIZATION
Abstract
The article contains the main results of a content-analytical study, the aim of which has been to give an idea about a current state and the peculiarities of illustrating the principal aspects of the activity of the Russian universities by the example of one of the leading institutions of higher education National University of Science and Technology “MISiS” in various kinds of mass media, having defined quantitative and qualitative characteristics of materials about the university in the general media-content of the Russian mass media.
References
- Алексеева М. И., Болотова Л. Д., Вартанова Е. Л. и др. Средства массовой информации России / под ред. Я. Н. Засурского. М., 2005. 382 с.
- Дзялошинский И. М., Дзялошинская М. И. Современные концепции периодических изданий. М., 2010. 344 с.
- Исследование коммуникационных практик научно-образовательных организаций РФ / Агентство SPN Communications по заказу РВК. М., 2014. 434 с.
- Телевидение: предпочтения зрителей [Электронный ресурс] // ФОМ. 2015. URL: http://fom.ru/SMI-i-internet/12214 (дата обращения: 29.11.2015).
- Формула научного PR / Агентство SPN Communications по заказу РВК. М., 2014. 148 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 1, 2016.
Keywords
- вуз
- медиапространство
- СМИ
- контент-анализ
- наука
- коммуникации
- institution of higher education
- media space
- mass media
- content analysis
- science
- communications
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC