• Original research article
  • January 1, 2016
  • Open access

THE PECULIARITIES OF THE USE OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE FOREIGN LANGUAGE TEACHING (THE EXPERIENCE OF THE REPUBLIC OF TATARSTAN)

Abstract

The article is devoted to the use of electronic educational resources in the process of the foreign language teaching. The author considers the notion “electronic educational resources”, analyzes their advantages compared to the traditional means of education, and discusses the structure of these resources intended for the foreign languages teaching. The experience of their use in the secondary schools of the Republic of Tatarstan is generalized.

References

  1. Единые требования к электронным образовательным ресурсам [Электронный ресурс] / Министерство образования и науки РФ. М., 2011. 48 с. URL: http://kpfu.ru/docs/F939875832/et.pdf (дата обращения: 01.11.2015).
  2. Об утверждении порядка применения организациями, осуществляющими образовательную деятельность, электронного обучения, дистанционных образовательных технологий при реализации образовательных программ [Электронный ресурс]: Приказ Минобрнауки России № 2 от 9 января 2014 г. URL: http://минобрнауки.рф/%D0% B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/6045 (дата обращения: 01.11.2015).

Author information

Al'fiya Ashrafullovna Sibgatullina

Kazan (Volga region) Federal University in Yelabuga

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2016.

Keywords

  • электронное обучение
  • электронный образовательный ресурс
  • цифровой образовательный ресурс
  • интерактивность
  • мультимедийность
  • e-learning
  • electronic educational resource
  • digital educational resource
  • interactivity
  • multimedia

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)