• Original research article
  • January 1, 2016
  • Open access

PEDAGOGICAL ACCOMPANIMENT AND SUPPORT OF THE PUPILS BY THE EDUCATIONAL SERVICE OF AN ORTHODOX GYMNASIUM

Abstract

The article discovers the content of the concepts “pedagogical accompaniment” and “pedagogical support” in the context of an Orthodox general education institution. The author concludes on their correlation in the practical pedagogics, presents the results of analyzing the goals and tasks of the Orthodox gymnasium educational service in comparison with the comprehensive school, reveals the role of social partnership in the spiritual and moral education of the Orthodox gymnasium pupils, identifies the limits of social partnership between an Orthodox and secular social environment.

References

  1. Газман О. С. Нужна ли программа воспитания демократической школе? // Вопросы образования. 2013. № 2. С. 7-14.
  2. Зеньковский В. В. Педагогика. Клин: Христианская жизнь, 2002. 224 с.
  3. Метлик И. В. Взаимодействие основных социальных институтов в духовно-нравственном воспитании школьников // Вестник Томского государственного университета. Культурология и искусствоведение. 2013. № 4 (12). С. 231-236.
  4. Пономарёва Л. И. Соотношение парадигм сопровождения и поддержки в педагогической теории и практике // Педагогическое образование в России. 2014. № 10. С. 171-174.
  5. Шестун Е. Православная педагогика. Самара: ЗАО «Самарский информационный концерн», 1998. 576 с.
  6. Яковлева Н. О. Сопровождение как педагогическая деятельность // Вестник ЮУрГУ. 2012. № 4. С. 46-49.

Author information

Aleksei Alekseevich Sterkhov

Shadrinsk State Pedagogical Institute

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2016.

Keywords

  • педагогическое сопровождение
  • педагогическая поддержка
  • духовно-нравственное воспитание
  • православная гимназия
  • социальное партнёрство
  • социализация
  • pedagogical accompaniment
  • pedagogical support
  • spiritual and moral education
  • Orthodox gymnasium
  • social partnership
  • socialization

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)