• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

STRATEGIES OF MEMORIZING NEW LEXICAL UNITS WHILE LEARNING A FOREIGN LANGUAGE FROM THE POSITION OF NEURO-LINGUISTIC PROGRAMMING

Abstract

The article examines the strategies of memorizing and consolidating new lexical units while learning a foreign language. The necessity of the creation of certain starting conditions, such as concentration, focusing attention inside oneself, etc., is substantiated. The significance of the creation of positive emotional background, the inclusion of all the channels of perception, the exclusion of inner dialogue is shown.

References

  1. Андеpсон Д. Думай, пытайся, развивайся / пер. с англ.; общ. ред. и пер. А. Л. Шлионского, Л. М. Шлионского, Н. В. Никифоровой. СПб.: Азбука, 1996. 92 с.
  2. Бэйтсон Г. Экология разума: Избранные статьи по антропологии, психиатрии и эпистемологии / пер. с англ. Д. Я. Федотова, М. П. Папуша. М.: Смысл, 2000. 476 с.
  3. Дилтс P. Стратегии гениев: в 3-х т. / пер. с англ. М.: Класс, 1998. Т. 2. 195 с.

Author information

Renata Petrovna Avedova

Southern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • нейролингвистическое программирование
  • триггеры
  • феномены и эффекты восприятия
  • каналы восприятия информации
  • дистракторы
  • эмоциональный фон
  • neuro-linguistic programming
  • triggers
  • phenomena and effects of perception
  • channels of information perception
  • distracters
  • emotional background

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)