• Original research article
  • February 1, 2016
  • Open access

GRAMMATICAL DIFFICULTIES AT THE INITIAL STAGE OF TEACHING SPANISH AS A SECOND LANGUAGE AT THE LINGUISTIC FACULTY

Abstract

The article examines the specifics of teaching Spanish grammar under conditions of multilingualism at the linguistic faculty. The special attention is paid to analyzing the phenomena of positive transfer and interference. The research focuses on the means to overcome the difficulties in Spanish grammar adoption at the initial stage of teaching keeping in mind the influence of the Russian and English languages.

References

  1. Баграмова Н. В. Лингвометодические основы обучения лексической стороне устной речи на английском языке как втором иностранном в педагогическом вузе: автореф. дисс. … д. пед. н. СПб., 1993. 31 с.
  2. Верещагин Е. М. Психологическая и метрическая характеристика двуязычия. М.: Изд-во МГУ, 1969. 159 с.
  3. Виноградов В. С. Грамматика испанского языка. Практический курс. М.: Высшая школа, 2003. 432 с.
  4. Китросская И. И. Некоторые вопросы методики обучения иностранному языку (в свете психолингвистического анализа явлений переноса): дисс. … к. пед. н. М., 1970. 227 с.
  5. Мусина И. И. Межъязыковые особенности реализации вариантов концептов татарский язык, русский язык, английский язык: дисс. … к. филол. н. Казань, 2008. 216 с.

Author information

Liliya Gil'mutdinovna Shchelyvanova

Kazan (Volga region) Federal University

Iria Martínez

Kazan (Volga region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2016.

Keywords

  • испанский язык как второй иностранный
  • обучение грамматике
  • мультилингвизм
  • перенос
  • интерференция
  • Spanish as a second language
  • teaching grammar
  • multilingualism
  • transfer
  • interference

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)